موبایل و تبلت

گوگل از پیکسل 7a با تراشه تنسور G2 رونمایی کرد.

گوگل سرانجام از گوشی هوشمند پیکسل 7a رونمایی کرد. این گوشی از لحاظ مشخصات تقریباً با پیکسل 7 پرچمدار مطابقت دارد، اما با قیمت پایین تری عرضه می شود.

برای شروع، صفحه نمایش 6.1 اینچی OLED اکنون وضوح فول اچ دی پلاس و نرخ تازه سازی 90 هرتز داشته که توسط گوریلا گلس 3 محافظت می شود. بدنه دستگاه با دارابودن رتبه IP67 در برابر گرد و غبار و آب مقاوم می باشد و دارای قاب فلزی و پشت پلاستیکی است. گوگل اشاره کرد که برای ساخت گوشی از آلومینیوم، شیشه و پلاستیک بازیافتی استفاده کرده است. 

یکی دیگر از ارتقاهای مهم، سوئیچ به چیپست تنسور G2 است که اکنون با 8 گیگابایت رم LPDDR (از 6 گیگابایت در 6a) و 128 گیگابایت حافظه UFS 3.1 ترکیب شده است. این همان پیکربندی پیکسل 7 است، بنابراین a-phone در انجام کارهای محاسباتی مختلف به همان اندازه سریع خواهد بود. همچنین توجه داشته باشید که گوگل به‌روزرسانی‌های امنیتی 5 ساله را وعده می‌دهد.

از جمله دیگر قابلیت این گوشی می توان به Super Res Zoom (تا 8 برابر) اشاره کرد که توسط دوربین جدید 64 مگاپیکسلی (از 12 مگاپیکسل) فعال می شود. این سنسور 1/1.73 اینچی Quad Bayer به اندازه پیکسل 7 (50 مگاپیکسل 1/1.31 اینچ) بزرگ نیست، بنابراین پیکسل‌های آن تنها 0.8 میکرون قبل از باینینگ هستند؛ اگرچه OIS دارد.

دوربین فوق عریض دارای سنسور 13 مگاپیکسلی (1.12 میکرومتر) و لنز 120 درجه f/2.2 است که فوکوس خودکار Dual Pixel دارد. دوربین جلو نیز با لنز 95 درجه فوکوس ثابت (f/2.2) 13 مگاپیکسلی ارتقایافته است. دوربین پشتی می‌تواند ویدیوی 5K تا 60 فریم بر ثانیه ضبط کند و دوربین جلویی با کیفیت 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه فیلمبرداری می‌کند.

پیکسل 7a از باندهای زیر 6 گیگاهرتز و میلی‌متر ویو 5G پشتیبانی می‌کند، اگرچه تنها مدل‌های مناطق منتخب دارای mmWave هستند. این یک دستگاه دو سیم کارته با یک نانو سیم کارت فیزیکی و یک سیم کارت الکترونیکی است. 7a از یک باتری 4385 میلی آمپر ساعتی تغذیه کرده و با توان 18 وات به طور سیمی شارژ می شود و برای اولین بار شارژ بی‌سیم یک گوشی نیز با 18 وات در دسترس است.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا