موبایل و تبلت

سونی اکسپریا 1 مارک 5 با سنسور Exmor T رونمایی شد

سونی پرچمدار جدید اکسپریا 1 مارک 5 را معرفی و اولین حسگر در نوع خود Exmor T را برای موبایل به ارمغان آورد که ارتقا عکاسی گوشی در نور کم را به سطح جدیدی می رساند. همچنین نشان تجاری سری 21:9 4K OLED و جدیدترین و بهترین چیپست اسنپدراگون را دریافت می کند.

صفحه نمایش اکسپریا 1 مارک 5 اندازه 6.5 اینچی دارد و تا 120 هرتز به روز می شود. این دستگاه موتور X1 برای موبایل را از مارک 4 حفظ کرده که هدف آن افزایش کیفیت ویدیوها با برخی پیشرفت‌های نرم‌افزاری هوشمندانه است. علاوه بر این توسط گوریلا گلس ویکتوس 2 پوشانده شده و دارای یک قاب کامل کلاسیک در بالا برای دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی 1/2.9 اینچی است. قسمت پشتی نیز با گوریلا گلس ویکنوس 2 احاطه شده و دارای پوشش منحصر به فردی است که شبیه هیچ گوشی دیگری نیست. همراه با کناره های برآمدگی، هندلینگ اکسپریا 1 مارک 5 را واقعاً افزایش می دهد. گواهینامه IP65 و IP68 به این معنی است که شما نباید نگران گرد و غبار و آب باشید.

در داخل این گوشی تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 با 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی قرار دارد. برخلاف تقریباً همه گوشی‌های هوشمند پریمیوم دیگر، پرچمدار سونی دارای یک اسلات کارت microSD است که به راحتی فضای ذخیره‌سازی را افزایش می‌دهد. سونی مشتاق است که شکست بیش از حد گرمای بیش از حد را که در نسخه قبلی بود، تکرار نشود، بنابراین اکسپریا 1 مارک 5 با حجم صفحه انتشار حرارت 60 درصد بیشتر عرضه می شود. این شرکت همچنین برای کاهش مصرف برق دوربین که یکی از تولیدکنندگان اصلی گرما در یک گوشی هوشمند مدرن بوده، سخت کار کرده است.

خوشبختانه، با کاهش اندازه سنسور، مصرف توان کمتر حاصل نشد. در عوض، پشت لنز F/1.9 یک تصویربردار 1/1.35 اینچی قرار دارد که 70 درصد بزرگتر از آنچه اکسپریا 1 مارک 4 داشت، است. این یک سنسور چند وجهی 52 مگاپیکسلی است، یعنی دارای نسبت 4.3:3 است که بین عکس‌های ثابت 4:3 که معمولاً استفاده می‌شود و 16:9 اکثر ویدیوها قرار می‌گیرد. بنابراین، در حالی که نمی‌توانید از وضوح کامل در هر یک از سناریوها استفاده کنید، در هر یک از موارد به جای مقدار زیادی در یکی از موارد، کمی برش می‌گیرید. اما سونی اکسپریا 1 مارک 5 سنسور قدیمی FSI 808 را ندارد – در عوض به یک تصویربردار مدرن BSI Quad-Bayer با پیکسل‌های مجزا 1.12 میکرومتر مجهز شده که 4 به 1 را برای تولید عکس‌های 12 مگاپیکسلی با پیکسل‌های 2.24 میکرومتر ترکیب می‌کند.

اما چیزی که آن را واقعاً منحصربه‌فرد می‌کند ساختار پیکسلی است و فوتودیود و ترانزیستور را در دو لایه مجزا تقسیم می‌کند که به حداکثر رساندن مقدار نور گرفته شده و کاهش نویز کمک می‌کند. سونی ادعا می‌کند که حسگر جدید اکسپریا 1 ولت را قادر می‌سازد تا دو برابر بهتر از نسل قبلی خود در محیط‌های کم نور عمل کند. این شرکت همچنین حالت شب را برای کمک به این محیط های فوق العاده تاریک فعال کرده است.

با نگاهی فراتر از دوربین اصلی، پرچمدار جدید سونی همان دوربین تله فوتو 85-125 میلی متری 12 مگاپیکسلی F/2.3-F/2.8 را با زوم مداوم مانند دوربین قدیمی ارائه می کند. یک سنسور 12 مگاپیکسلی دیگر در پشت لنز 16 میلی متری فوق عریض با فوکوس خودکار قرار دارد. سنسور TOF از بین رفته، زیرا سونی ادعا می کند الگوریتم های هوش مصنوعی آن در این مرحله آنقدر پیشرفته هستند که آن را اضافی کرده اند. سونی برنامه های سازنده خود Photo Pro و Video Pro را با رابط کاربری عمودی و اوج فوکوس به روز کرد، در حالی که پخش کننده ها اکنون گزینه نظارت بر چت زنده را مستقیماً از صفحه تلفن دریافت می کنند.

در بخش صوتی، Sony Xperia 1 V بلندگوهای استریوی پیشرفته‌تری را با بلندی صدای بیشتر و باس غنی‌تر ارائه می‌کند. جک 3.5 میلی‌متری صدا برای کسانی که هنوز ترجیح می‌دهند از هدفون‌های سیمی استفاده کنند، می‌ماند. Sony Xperia 1 V از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی تغذیه می کند و با پشتیبانی از شارژ سیمی 30 واتی می تواند تا 50 درصد شارژ را در 30 دقیقه به دست آورد. این گوشی همچنین دارای شارژ بی سیم و معکوس است و سونی قول داده که حداقل 80 درصد از ظرفیت باتری خود را پس از سه سال استفاده حفظ خواهد کرد. Sony Xperia 1 V در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای پلاتینیوم و سبز خاکی از اواخر ژوئن عرضه می‌شود و در بازار مشخصی در دسترس خواهد بود و جزئیات آن در آینده مشخص خواهد شد. قیمت آن در قاره اروپا 1399 یورو و در بریتانیا 1299 پوند خواهد بود.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا