موبایل و تبلت

مدیاتک تراشه دایمنسیتی 8200 اولترا را با همکاری شیائومی ارائه کرد

مدیاتک، یک شرکت نیمه هادی پیشرو، با شیائومی برای معرفی پلتفرم موبایل دایمنسیتی 8200 اولترا همکاری کرده است. هدف این همکاری ارائه تراشه ای با کارایی بالا است که در قابلیت های تصویربرداری عالی است. اکانت رسمی شیائومی در Weibo تایید کرده که اولین گوشی هوشمندی که از این تراشه بهره می برد، شیائومی سیوی 3 خواهد بود.

دایمنسیتی 8200 اولترا که بر اساس فرآیند پیشرفته 4 نانومتری TSMC ساخته شده، دارای 4 هسته Cortex A78 و 4 هسته Cortex A55 است که منجر به یک چیپست قدرتمند می شود که امتیاز قابل توجهی از بنچمارک انتوتو را به بیش از 900000 می رساند. همکاری مدیاتک و شیائومی از نقاط قوت هر دو شرکت برای بهینه‌سازی قابلیت‌های تصویربرداری Dimensity 8200-Ultra بهره می‌برد.

شیائومی به دلیل تخصص خود در الگوریتم ها و فناوری تصویربرداری مشهور است، همانطور که دستاوردهایش در جنبه های فنی مختلف عکاسی نشان داده شده است. مدیاتک، از سوی دیگر، تجربه گسترده و تخصص فنی خود را در زمینه تصویربرداری موبایل به ارمغان می آورد. معماری باز دایمنسیتی ادغام یکپارچه بین پلتفرم مدیاتک و قابلیت‌های تصویربرداری شیائومی را تسهیل می بخشد.

مغز تصویربرداری شیائومی که توسط الگوریتم‌های پیشرفته طراحی شده، در زمینه‌هایی مانند عکاسی پرتره، عکس‌برداری فوری و صحنه‌های شبانه به شهرت و موفقیت در صنعت دست یافته است. برای اطمینان از سازگاری و کارایی، شیائومی یک لایه میانی بین پلتفرمی ایجاد کرده که انطباق آسان Imaging Brain با پلتفرم موبایل Dimensity را امکان‌پذیر می‌سازد و فرآیند انطباق را برای به‌روزرسانی‌های آینده ساده می‌کند.

این همکاری همچنین بر روی تسریع پیاده‌سازی اپراتور تمرکز می‌کند که شامل تقویت و شتاب بخشیدن به بیش از 30 اپراتور از مغز تصویربرداری شیائومی در Dimensity 8200-Ultra است. این بهینه‌سازی به مغز تصویربرداری شیائومی اجازه می‌دهد تا از پتانسیل کامل تراشه استفاده کند و در نتیجه جلوه‌های عالی پردازش تصویر، عملکرد بهبود یافته و بهره‌وری انرژی را افزایش دهد. ادغام فریمورک Imaging Brain شیائومی برای اولین بار 38 عملکرد تصویربرداری را به پلتفرم موبایل Dimensity می‌آورد که سرعت و مصرف انرژی بهینه‌شده‌ای را در مقایسه با دستگاه‌های قبلی با افزایش قابل‌توجه 235 درصدی در سرعت پشت سر هم ارائه می‌کند.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا