برداشت گوگل از جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی از امروز آغاز می شود. این شرکت امروز صبح اعلام کرد که دسترسی به Google Search Generative Experience (SGE) و دیگر آزمایشگاه‌های جستجو در آمریکا را باز می‌کند. اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید، باید در لیست انتظار ثبت‌نام کنید و محکم بنشینید تا زمانی که ایمیلی دریافت کنید که نوبت شماست.

این شرکت گفت که جستجوی مولد مبتنی بر هوش مصنوعی جستجو را آسان‌تر می‌کند. می‌توانید سریع‌تر درباره موضوعات یاد بگیرید، دیدگاه‌ها و بینش‌های بیشتری به دست آورید، و به جای اینکه خودتان اطلاعات را غربال کنید، اطلاعاتی را برایتان جمع‌آوری کنید. اگر نیاز دارید از هوش مصنوعی هرگونه سوال بعدی بپرسید، گزینه ای برای “ask a follow-up question” پیدا خواهید کرد که شما را به حالت مکالمه می برد. اگر ویژگی‌ها را امتحان کنید، گوگل هشدار می‌دهد که این آزمایش تنها اولین گام برای افزودن هوش مصنوعی مولد به جستجو است و به مرور زمان بهبودهایی حاصل خواهد شد.

گوگل در اعلامیه خود چند نمونه از نحوه ارائه نتایج جستجوی بهتر SGE به شما ارائه کرد. یک مثال جستجوی “یادگیری یوکلل در مقابل گیتار” را ارائه کرد. گفته می‌شود که SGE به شما کمک می‌کند تا یک اسنپ شات از مزایای هر دو ابزار دریافت کنید تا به شما در انتخاب آگاهانه‌تر کمک کند. همچنین می‌گوید که می‌تواند به شما کمک کند نکات سریعی را در مورد سؤالاتی مانند “چگونه یک لکه قهوه قدیمی را از ژاکت پشمی پاک کنیم؟” و به شما کمک می کند تا محصولات جدید را با سوالاتی مانند “پوست کاغذ دیواری آشپزخانه را بکنید و بچسبانید” کشف کنید.

گنجاندن هوش مصنوعی مولد در جستجو راحت است اما برای ناشران محتوا نیز مشکلاتی را به همراه خواهد داشت. اگر از گوگل راه سریعی برای پاک کردن لکه‌های قهوه بخواهید و “جستجو” مستقیماً به شما می‌گوید، هرگز لازم نیست به وب‌سایت ناشر بروید و آگهی‌هایی را مشاهده کنید که وب‌سایت را ادامه می‌دهند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *