گوناگوننرم افزار و اینترنت

4 اپلیکیشن خلاقانه رایگان برای یادگیری صنایع دستی کاغذی

اگر به دنبال یک سرگرمی “آنالوگ” هستید که نه تنها تمرکز شما را از صفحه نمایش دور می کند، بلکه برای سلامت ذهنی شما نیز مفید است، باید کاردستی های کاغذی را یاد بگیرید. کاردستی های کاغذی فعالیت های خلاقانه ای هستند که شامل دستکاری، برش، تا کردن یا شکل دادن کاغذ به قطعات هنری است.

این یک سرگرمی قابل دسترس است که می تواند به شما کمک کند هنگام ایجاد اقلام مختلف کاغذی، از کارت ها و دفترچه ها گرفته تا تزئینات و هدایا، آرامش داشته باشید. اگر می خواهید کاردستی های کاغذی جدید و سایر سرگرمی های حیله گرانه یاد بگیرید، به این مجموعه از اپلیکیشن های خلاقانه رایگان که می توانید برای یادگیری صنایع دستی کاغذی محبوب استفاده کنید، نگاهی بیندازید.

1. How to Make Origami

شاید شناخته شده ترین صنایع دستی کاغذ، اوریگامی، هنر تا کردن کاغذ باشد. کلمه “اریگامی” که منشأ آن ژاپن است، ترکیبی از دو کلمه کوچکتر است: “ori” به معنای “تا کردن” و “kami” به معنای “کاغذ”. نحوه درست کردن اوریگامی دقیقاً همان کاری را انجام می دهد که روی قلع نوشته شده است: می توانید از آن برای یادگیری همه انواع اوریگامی استفاده کنید. نسخه رایگان این برنامه ساده است، به راحتی قابل پیمایش و استفاده از آن ساده است.

هنگامی که برای اولین بار اپلیکیشن را باز می کنید، می توانید دسته بندی های مختلف اوریگامی را که می توانید بسازید، ببینید. اینها از مدل های پرنده، جعبه ها، ظروف و مبلمان گرفته تا حیوانات، پرندگان، موجودات دریایی و غیره را شامل می شود. برای شروع یادگیری نحوه ساخت اوریگامی، برنامه را باز کنید و مراحل زیر را دنبال کنید:

  • روی دسته انتخابی خود (مثلاً Sea creatures “موجودات دریایی”) ضربه بزنید.
  • روی اوریگامی که می‌خواهید یاد بگیرید ضربه بزنید (مثلاً Koi Fish). می توانید ببینید که برای ایجاد زیر هر عنوان اوریگامی چند مرحله طول می کشد.
  • برای شروع دستورالعمل های اوریگامی روی Begin ضربه بزنید.
  • با ضربه زدن بر روی فلش چپ برای مشاهده مرحله قبل، فلش سمت راست برای دنبال کردن مرحله بعدی و فلش تکرار مرکزی برای تماشای دوباره انیمیشن فعلی، در دستورالعمل های اوریگامی حرکت کنید.

How to Make Origami یک اپلیکیشن ساده و در عین حال مفید است که می توانید از آن برای یادگیری اوریگامی کلاسیک استفاده کنید. برای دانلود می توانید به گوگل پلی استور یا اپل استور مراجعه کنید.

2. Learn Paper Crafts

از ساخت دفترچه تا تزئینات کاغذی و هدایا، Learn Paper Crafts یک برنامه قوی برای تمام نیازهای صنایع دستی کاغذی شما است. می توانید با استفاده از نوار منو که در پایین صفحه قرار دارد، اپلیکیشن Learn Paper Crafts را پیمایش کنید. محتوای زیر را در هر یک از این تب ها خواهید یافت:

  • Home: هنگامی که اپلیکیشن را راه اندازی می کنید به طور خودکار باز می شود. تب Home مرکز تمام محتوای صنایع دستی برجسته است. برای یافتن ایده‌ها، دسته‌ها و گزینه‌ای برای امتحان نسخه برتر Learn Paper Crafts، پیمایش کنید.
  • My Courses: می‌توانید دوره‌های کاردستی کاغذی را که از آن لذت می‌برید همراه با پیشرفتتان ذخیره کنید و بعداً در این تب پیدا کنید.
  • Reading Room: این تب مملو از الهامات صنایع دستی کاغذی است، از تلاش برای برش کاغذ تا یادگیری نحوه ساخت کاغذ ماشه.
  • Search and AI help: روی کاراکتر ایموجی ضربه بزنید تا به PaperPal یک دستیار هوش مصنوعی دسترسی داشته باشید تا به شما کمک کند تا بهترین استفاده را از برنامه ببرید.
  • Community: با استفاده از حساب اپل یا گوگل خود وارد شوید تا با سایر کاربران Learn Paper Crafts تعامل داشته باشید.
  • Settings: پیکربندی برگزیده خود را تنظیم کنید، آموزش های کاردستی کاغذی مورد علاقه خود را بیابید و تمام تنظیمات عمومی دیگر را در اینجا بیابید.

نقطه ضعف نسخه رایگان Learn Paper Crafts این است که تبلیغات و پاپ آپ ها می توانند بسیار پایدار باشند. با این حال، می توانید به یک دوره آزمایشی رایگان سه روزه از نسخه پریمیوم دسترسی داشته باشید تا بدون تبلیغات استفاده کنید. برای دانلود می توانید به گوگل پلی استور یا اپل استور مراجعه کنید.

3. Creativebug

همچنین اپلیکیشن Creativebug از طریق پلتفرم آنلاین خود در دسکتاپ موجود است، صدها آموزش و کلاس هنر و صنایع دستی ارائه می دهد. از جمله کلاس های صنایع دستی کاغذی آن می توان به کلاژ و دکوپاژ، گل های کاغذی، کارت و کاغذ کادو و دکور منزل اشاره کرد. علاوه بر صنایع دستی با کاغذ، می‌توانید آموزش‌های ویدیویی برای لحاف‌سازی، بافتنی، ساخت جواهرات و موارد دیگر را در Creativebug دنبال کنید.

برای دسترسی نامحدود به همه کلاس ها و دریافت قالب ها، الگوها و دستور العمل های قابل دانلود، می توانید برای یک دوره آزمایشی رایگان هفت روزه نسخه کامل ثبت نام کنید. برای ایده های بیشتر در زمینه هنر و صنایع دستی، این وب سایت های رایگان را بررسی کنید.

4. Pinterest

Pinterest یک پلتفرم و برنامه آنلاین محبوب است که می توانید از آن برای کشف، ذخیره و به اشتراک گذاری محتوای بصری در پینبردهای دیجیتال استفاده کنید. این به دلیل محتوای خلاقانه‌اش معروف است و آن را به یکی از بهترین مکان‌ها برای یافتن آموزش‌های کاردستی کاغذی تبدیل کرده است.

دامنه محتوای کاردستی کاغذ در Pinterest بی پایان است، آموزش ها و ایده هایی برای حلقه های کاغذی، برش کاغذ، اوریگامی، مبلمان کاغذی ماشه، هنر quilling و موارد دیگر وجود دارد. برای یافتن و ذخیره آموزش‌های کاردستی کاغذی در برنامه Pinterest، این مراحل را دنبال کنید:

  • روی نماد ذره بین ضربه بزنید تا برگه جستجو ظاهر شود.
  • روی نوار جستجو (در بالای صفحه) ضربه بزنید و عبارت جستجوی خود را وارد کنید (به عنوان مثال paper craft instructions). روی جستجو ضربه بزنید.
  • در نتایج بصری حرکت کنید. اگر تصویر یا ویدیویی را پیدا کردید که دوست دارید، یک بار ضربه بزنید تا بزرگ شود. همچنین، انگشت خود را روی تصویر ضربه بزنید و نگه دارید و روی نماد پین طراحی بلغزانید تا آن را در یک تابلو ذخیره کنید.
  • برای ذخیره پین خود، روی یکی از بردهای Pinterest از قبل موجود خود ضربه بزنید یا برای ایجاد تابلوی جدید، روی Create Board ضربه بزنید. برای تکمیل فرآیند، دستورات روی صفحه را دنبال کنید.

برای پیدا کردن و دنبال کردن نمایه‌های کاردستی کاغذ، ابتدا مراحل یک و دو بالا را دنبال کنید. سپس، در صفحه نتایج، روی Profiles (واقع در زیر نوار جستجو) ضربه بزنید تا کاربرانی را که منحصراً محتوای صنایع دستی کاغذی ایجاد و به اشتراک می‌گذارند، مشاهده کنید. در نتایج پیمایش کنید و در کنار هر پروفایلی که ظاهر آن را دوست دارید، روی Follow ضربه بزنید. اکنون محتوای این پروفایل ها در زیر تب صفحه اصلی نمایش داده می‌شود.

منبع
makeuseof
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا