نرم افزار و اینترنت

اپلیکیشن جدید ژورنال اپل به iOS 17 می آید

اپل یک برنامه خاطرات جدید دارد که روی دستگاه های iOS می آید. این اپلیکیشن که به سادگی “ژورنال” نامیده می‌شود، به شما کمک می‌کند تا لحظه‌های روزانه‌ای را که ممکن است بخواهید به خاطر بسپارید یا به‌طور دیگری فکر کنید، یادداشت کنید. این اپلیکیشن قرار است در اواخر سال جاری و پس از عرضه iOS 17 به بازار عرضه شود.

وجود این اپلیکیشن در ماه آوریل توسط وال استریت ژورنال گزارش شد که آن را با روز اول مقایسه کرد، یک برنامه ژورنال نویسی که بیش از یک دهه محبوب بوده است. اما برنامه ژورنال اپل نیز می تواند بسیار قدرتمندتر از پیشنهادات توسعه دهندگان شخص ثالث باشد.

این برنامه علاوه بر ارائه یک رابط دفترچه یادداشت‌مانند که در آن کاربران می‌توانند یادداشت‌های مربوط به روز خود را ثبت کنند، به افراد این امکان را نیز می‌دهد تا به راحتی فعالیت‌های روزانه خود را دنبال کنند. از آنجایی که این برنامه می‌تواند جزئیات را از سایر برنامه‌ها، مانند پیام‌ها و پادکست‌ها استخراج کند، می‌تواند به‌طور خودکار لحظاتی را پیشنهاد کند که ممکن است بخواهید درباره آنها فکر کنید.

به عنوان مثال، اگر تمرینی را با استفاده از برنامه تناسب اندام انجام داده باشید، یا به یک قسمت پادکست جدید گوش داده باشید، مجله می‌تواند این فعالیت‌ها را در پیام‌ها و پیشنهادات نوشتاری «هوشمندانه» به شما یادآوری کند. یا اگر به ساحل سفر کرده‌اید، ژورنال می‌تواند به‌طور خودکار عکس‌های مرتبط مشابه کلاژهای «حافظه» ایجاد شده در برنامه Photos را بکشد.

این شرکت همچنین قصد دارد یک API برای توسعه‌دهندگانی که می‌خواهند برنامه‌های خود را با پیشنهادات انتخاب شده Journal مرتبط کنند، ارائه دهد. این نوع ادغام‌ها بین برنامه‌ها می‌تواند نگرانی‌هایی را در مورد حفظ حریم خصوصی ایجاد کند، اما این شرکت گفت که این برنامه را با در نظر گرفتن حریم خصوصی کاربران ایجاد کرده است. این برنامه رمزگذاری شده و تمام اطلاعات به صورت محلی در دستگاه های کاربران ذخیره می شود. کاربران همچنین می‌توانند کنترل کنند که کدام برنامه جزئیات در پیشنهادات مجله ظاهر شود.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا