نرم افزار و اینترنت

اپل iOS 17 را با ژورنال، استندبای و موارد دیگر معرفی کرد

اپل به طور رسمی iOS 17 را معرفی کرد. این بروزرسانی در چهار محور ارتباط، اشتراک گذاری، ورودی هوشمند و تجربیات جدید ارائه شده است. عمده تغییرات این بار iOS 17 بر بخش‌های مختلف مکالمات صوتی، تصویری و پیام‌ها باز می‌گردد. برای مثال می‌توان با ایجاد Posterهایی، صفحه تماس را برای افراد مختلف با تصویر و تایپوگرافی‌های مشخص، شخصی‌سازی کرد.

از مهم‌ترین ویژگی‌های آن می‌توان به طراحی مجدد کارت‎های تماس و پست صوتی زنده، دفترچه تماس با ویژگی جدید اشاره کرد که اطلاعات تماس شما را به تصاویر پر زرق و برق تبدیل می‌کند که هنگام تماس با گیرنده شما به‌صورت تمام‌صفحه در گوشی آیفون کاربر نشان داده می‌شود. همچنین یک ویژگی جدید رونویسی زنده برای پست صوتی وجود دارد که به کاربر این امکان را می‌دهد رونوشت پیامی را که تماس‌گیرنده می‌گذارد را به صورت زنده مشاهده کند.

برخی از به‌روزرسانی‌های پیام ها شامل رونویسی پیام‌های صوتی (مشابه آنچه سری Pixel 7 معرفی کرد) و مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید به نام Check In برای کمک به برقراری ارتباط مکان و وضعیت زنده شما با شخصی که با او ملاقات می‌کنید، می‌شود. استیکرها با قابلیت افزودن هر شکلک یا برشی از عکس‌ها به عنوان “استیکر” در iMessages یا هر جای سیستم در حال بازسازی هستند.

AirDrop نیز یک به روز رسانی جدید برای ارسال اطلاعات تماس دریافت می‌کند که به صورت هوشمندانه‌ای NameDrop نامیده می‌شود، در آن آدرس‌های ایمیل و شماره تلفن‌های انتخابی شما (و پوستر شما) را فقط با نزدیک کردن دو آیفون به یکدیگر ارسال می‌کند. عکس‌ها را می‌توان به همین روش به اشتراک گذاشت.

همچنین iOS 17 شامل یک به روز رسانی در بخش صفحه کلید خود است که باعث پیشرفت‌هایی برای تصحیح خودکار متن است. اکنون به یک مدل زبان جدید، بعلاوه یک میانبر ساده‌تر برای بازگشت به کلمه اصلی که در صورت لزوم نوشته‌اید، متکی است. ضمن اینکه از این به بعد دیکته از یک مدل هوش مصنوعی جدید نیز استفاده می‌کند.

این نسخه از iOS به دنبال یک به‌روزرسانی معنادار در iOS 16 است که شامل یک بازنگری اساسی در صفحه قفل، ویژگی‌های مفید iMessage مانند ویرایش و ارسال نشدن، و فعالیت‌های زنده حساس به زمان در جزیره دینامیک بود. این یک به‌روزرسانی مهم است که به کاربر کمک می‌کند تا کارهای بیشتری را با تلفن خود انجام دهد و در عین حال برای کارهای ساده کمتر وارد برنامه‌ها شود.

برنامه Journal نیز یکی از تغییرات سیستم عامل جدید آیفون است که از این پس در دسترس خواهد بود و شما را قادر می‌سازد سفرها یا اتفاقات جذاب خود را در قالب پادکست، تصاویر، توضیحات، لوکیشن و غیره ذخیره کرده یا حتی به اشتراک بگذارید. به طور کلی برقراری امنیت E2E یکی از مانورهای اصلی اپل روی آی او اس جدید برشمار می‌رود.

قابلیت Standby نیز یکی از ویژگی‌های جدید است که امکانات یک ساعت هوشمند را در اختیار شما قرار می‌دهد و می‌توانید با افقی قرار دادن گوشی، در یک نگاه کلی به اطلاعاتی از جمله ساعت، آب و هوا، پیام‌های مهم و برنامه‌ریزی هفتگی و غیره دسترسی داشته و نیازی به ورود یک به یک اپلیکیشن‌ها نداشته باشید. همچنین از حالا می‌توانید بجای Hey Siri تنها از عبارت Siri استفاده کنید!

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا