نرم افزار و اینترنت

اپل بالاخره پس از یک دهه، ناوبری آفلاین را به آیفون آورد

Apple Maps برای اولین بار در سال 2012 معرفی شد، زمانی که برنامه جایگزین Google Maps به عنوان سرویس پیش فرض نقشه برداری در آیفون شد. بیش از یک دهه می گذرد اما کاربران منتظر بودند تا اپل حالت آفلاین را به برنامه Maps خود اضافه کند. آن زمان فرا رسیده و این شرکت اعلام کرد که نقشه‌های آفلاین با iOS 17، iPadOS 17 و watchOS 10 در اپل مپ در اواخر سال جاری عرضه خواهند شد.

همانطور که از نام آن مشخص است، ویژگی نقشه‌های آفلاین به کاربران این امکان را می‌دهد تا منطقه‌ای را روی نقشه انتخاب کرده و آن را در دستگاه خود دانلود کنند. سپس کاربران می توانند مکان ها را بیابند و از ناوبری گام به گام برای رانندگی، پیاده روی، حمل و نقل و دوچرخه سواری بدون WiFi یا دیتای موبایل استفاده کنند.

اگر یکی از دستگاه های پشتیبانی شده را دارید، می توانید با نصب نسخه بتای توسعه دهنده iOS 17، ویژگی نقشه های آفلاین را امتحان کنید. از نقشه‌های آفلاین دانلود شده در آیفون نیز می‌توان برای پیمایش و مشاهده کارت‌های مکان دقیق در اپل واچ استفاده کرد. برای این منظور، آیفون جفت شده باید در محدوده اپل واچ باشد.

کاربران آیفون با ناوبری آفلاین غریبه نیستند زیرا برنامه های رقیب مانند Google Maps مدتی است که این ویژگی را ارائه کرده اند. اما به عنوان آخرین افزوده شده به نقشه های اپل، ناوبری آفلاین اکنون یک ویژگی بومی است که کاربران می توانند بدون نصب برنامه شخص ثالث روی دستگاه های خود انتظار داشته باشند.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا