پوشش خبری رویداد Let Loose اپل (معرفی آیپدهای جدید): امروز ساعت 17:30

رپورتاژ آگهی

راهنمایی خرید دستگاه فتوکپی؛ مواردی که باید بدانید!

دستگاه فتوکپی یکی از وسایل مورد نیاز ادارات، سازمان‌ها و مراکز مختلف است که برای کپی اسناد و مدارک، تصاویر و حتی فاکس از آن استفاده می‌شود. دستگاه فتوکپی در مدل‌ها و برندهای مختلف و با کاربردهای متفاوت در بازار وجود دارد. تمامی این موارد خرید آن را با مشکل مواجه می‌کند، به همین منظور با داشتن اطلاعات کافی و کاربری مورد نظر دستگاه کپی، می‌توانید آن را به بهترین شکل ممکن خریداری کنید.

در این مقاله قصد داریم راهنمایی جامعی از خرید دستگاه فتوکپی را در اختیار شما قرار دهیم. هدف از ارائه این مقاله خرید دستگاهی با قیمت مناسب و کارایی مورد نظر کاربران است. پس با ما همراه شوید.

دستگاه فتوکپی چیست؟

دستگاه فتوکپی وسیله‌ای است که در زمان کوتاه اسناد و مدارک را بر روی کاغذ کپی می‌کند. دستگاه کپی برای اولین بار توسط چستر کارلسون اختراع و در سال ۱۹۵۹ به جهانیان (توسط شرکت زیراکس) معرفی شد.‌ در دستگاه‌های کپی مدرن از فناوری Xerography استفاده شده که در آن بار الکترواستاتیک را بر روی گیرنده‌های نوری ایجاد می‌کند و تصویر بر روی کاغذ قابل مشاهده است.

راهنمای خرید دستگاه فتوکپی

قبل از خرید دستگاه فتوکپی باید پارامترهای زیادی را در نظر بگیرید تا بتوانید بر اساس کاربری و بودجه‌ای که در نظر گرفتید خرید خود را انجام دهید. فاکتورهای که باید در زمان خرید دستگاه فتوکپی به توجه کنید؛ عبارتند از:

  • شرکت تولید کننده دستگاه فتوکپی
  • چند منظوره بودن
  • میزان حجم کار
  • سرعت دستگاه
  • اندازه کاغذ
  • کیفیت چاپ
  • امنیت دستگاه
  • میزان رم دستگاه
  • نمایشگر باکیفیت

شرکت تولید کننده دستگاه فتوکپی

امروزه دستگاه‌های کپی زیادی در بازار وجود دارند. اما فقط نباید برند مربوطه را مد نظر قرار دهید، بلکه باید فروش سالانه و میزان محبوبیت آن برند را هم در نظر بگیرید. همچنین داشتن خدمات پس از فروش و کنترل کیفیت و کارایی محصول باعث می‌شود خرید مطمئنی داشته باشید.

دستگاه فتوکپی چند منظوره

همان‌طور که از نام این دستگاه مشخص است برای مصارف مختلفی همچون پرینت گرفتن، اسکن و حتی فکس اسناد مورد استفاده قرار می‌گیرد. دستگاه‌های کپی چند کاره این امکان را برای شما مهیا می‌کند که تمامی کارهایی که چندین دستگاه مختلف می‌تواند انجام دهد، یکجا در اختیار شما قرار می‌دهد. حتی در هزینه‌هایی که برای خرید دستگاه فکس و اسکنر می‌خواهید انجام دهید، صرفه‌جویی می‌شود. حتماً در هنگام خرید توجه کنید که دستگاه فتوکپی چند کاره با تجهیزات شما هماهنگ باشد.

میزان حجم کار دستگاه فتوکپی

یکی از مهم‌ترین پارامترهایی که باید در هنگام خرید به آن توجه کنید میزان حجم کاریست که از دستگاه فتوکپی انتظار دارید. اگر در طول ماه از دستگاه کپی استفاده چندانی ندارید، خرید دستگاه‌های فتوکپی مدرن و رده بالا فقط هزینه اضافی برای شما به همراه خواهد داشت. همچنین باید به ظرفیت ماهانه دستگاه هم توجه کنید. از دستگاه‌های کوچک و ارزان قیمت در ماه می‌توانید ۵۰۰ بار استفاده کنید. در مقابل یک دستگاه فتوکپی تجاری بیش از ۵۰ هزار کپی می‌گیرد.

سرعت دستگاه کپی

یکی دیگر از مواردی که باید در هنگام خرید دستگاه کپی به آن توجه کنید، سرعت دستگاه کپی است. طبقه‌بندی دستگاه‌های فتوکپی برحسب سرعتی که در هر دقیقه دارند انجام می‌شود. همچنین سرعت دستگاه کپی که می‌خواهید خریداری کنید به میزان استفاده شما بستگی دارد.

اندازه کاغذ

ظرفیت هر دستگاهی با علامت Tray یا Cassette نمایش داده می‌شود. اگر از دستگاه برای امور خانگی و دفاتر کوچک استفاده می‌کنید، به شما دستگاه‌های فتوکپی A3 یا A4 را پیشنهاد می‌کنیم. در غیر این صورت دستگاه‌های فتوکپی A3 و A4 با سایز بندی متفاوت گزینه خوبی برای کار شما خواهد بود. زیرا سایز کاغذی که شما استفاده می‌کنید در انتخاب دستگاه بسیار مهم است.‌

کیفیت چاپ اسناد دستگاه فتوکپی

یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث می‌شود شما یک دستگاه کپی را خریداری کنید، کیفیت و وضوح کپی‌های مورد نظر است. به شما توصیه می‌کنیم قبل از خرید حتماً کیفیت دستگاه را تست کرده و زمانی که مطمئن شدید آن را خریداری کنید.

امنیت دستگاه فتوکپی

امروزه امنیت سیستم‌های دیجیتال در اولویت قرار دارد. در برخی از دستگاه‌ها با وارد کردن رمز عبور می‌توانید اسناد و مدارک خود را کپی بگیرید. حتی در بعضی از دستگاه‌ها امکان ذخیره کردن اطلاعات برای کپی‌های بعدی نیز وجود دارد.

اسکنر

همه دستگاه‌های فتوکپی دارای اسکنر هستند؛ اما اکثر آن‌ها توانایی اسکن هم‌زمان و تغذیه خودکار اسناد را ندارند. تغذیه خودکار اسناد زمانی که حجم زیادی از اسناد و مدارک را اسکن می‌کنید به کمک شما می‌آید. اگر کار اسکن کردن تصاویر را هم انجام می‌دهید بهتر است حتماً به رزولوشن اسکنر توجه کنید. رزولوشن ۶۰۰ پیکسل برای اسکن اسناد و رزولوشن ۴۸۰۰ پیکسلی برای تصاویر گرافیکی مناسب است.

حافظه

اکثر دستگاه‌های فتوکپی چند کاره، حافظه داخلی دارند که باعث می‌شود حجم قابل توجهی از مدارک را پردازش کنند‌. اگر با حجم زیادی از تصاویر، اسناد و مدارک رو به رو هستید از یک دستگاه با رم بالا استفاده کنید. هر چه رم دستگاه بالاتر باشد، سریع‌تر می‌تواند کار خود را انجام دهد. رم حافظه دستگاه با علامت HDD یا SSD مشخص شده است که با توجه به رم دستگاه بین ۲۵۶ مگابایت تا ۲ گیگابایت و حافظه ۱ گیگابایت تا ۱ ترابایت برای آن در نظر گرفته می‌شود.

نمایشگر

وجود نمایشگر بر روی دستگاه‌های فتوکپی موجب می‌شود که دستور کارها را به راحتی صادر کنید‌. کیفیت دکمه‌ها و نمایشگر یکی از پارامترهای است که باید در هنگام خرید به آن توجه کنید.

امکانات دستگاه فتوکپی

از مواردی که در هنگام خرید باید حتماً به آن توجه کنید امکاناتی است که یک دستگاه می‌تواند داشته باشد. امکاناتی همچون:

  • امکان گرفتن کپی دو رو
  • قابلیت بزرگنمایی
  • مدت زمان گرم شدن دستگاه
  • قابلیت اسکن چند کاغذ به صورت هم زمان
  • اتصالات
  • ظرفیت سینی کاغذ
  • سوراخ کن
  • منگنه زن
  • مرتب کننده کاغذها یا سرتر
  • خدمات پس از فروش دستگاه فتوکپی (گارانتی)
  • توجه کردن به هرکدام از این گزینه‌ها با توجه به نیاز شما و میزان کارایی که از دستگاه کپی دارید بستگی دارد.

کلام پایانی

در این مقاله نکاتی که برای خرید یک دستگاه فتوکپی نیاز داشتید در اختیار شما قرار دادیم. در زمان خرید باید به سرعت، حافظه، امنیت، کیفیت چاپ اسناد، حجم کار دستگاه فتوکپی و قابلیت بزرگنمایی دستگاه فتوکپی توجه کنید. همچنین میزان بودجه‌ای که برای خرید دستگاه فتوکپی در نظر گرفته‌اید، کمک می‌کند که خرید خوبی داشته باشید. برای خرید دستگاه کپی و قطعات آن می‌توانید به سایت تهران کونیکا (https://tehrankonica.ir) مراجعه کنید.

سلب مسئولیت: ایستگاه آی تی صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی بوده و سایت مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا