موبایل و تبلت

AMD از سیستم روی چیپ Versal Premium VP1902 رونمایی کرد

AMD امروز سیستم روی تراشه (SoC) تطبیقی AMD Versal Premium VP1902 را معرفی کرد که بزرگترین سیستم روی تراشه تطبیقی جهان است. سیستم روی چیپ تطبیقی VP1902 یک دستگاه مبتنی بر چیپلت در کلاس شبیه‌سازی بوده که برای ساده‌سازی راستی‌آزمایی طرح‌های نیمه‌رسانا پیچیده‌تر طراحی شده است.

با ارائه 2 برابر ظرفیت نسبت به نسل قبلی، طراحان می توانند با اطمینان خاطر، مدارهای مجتمع (ASIC) و طراحی SoC ویژه برنامه را نوآوری و اعتبارسنجی کنند تا فناوری های نسل بعدی را سریعتر به بازار عرضه کنند. حجم کاری هوش مصنوعی باعث افزایش پیچیدگی در ساخت تراشه می شود و به راه حل های نسل بعدی برای توسعه تراشه های آینده نیاز دارد.

شبیه‌سازی و نمونه‌سازی مبتنی بر FPGA بالاترین سطح کارایی را ارائه می‌دهد و به تأیید سیلیکون سریع‌تر اجازه می‌دهد و توسعه‌دهندگان را قادر می‌سازد تا در چرخه طراحی به سمت چپ حرکت کرده و توسعه نرم‌افزار را قبل از حذف نوار سیلیکونی آغاز کنند. AMD، از طریق Xilinx، بیش از 17 سال رهبری و شش نسل از دستگاه‌های شبیه‌سازی با بالاترین ظرفیت صنعت را به ارمغان می‌آورد که ظرفیت آنها در هر نسل تقریباً دو برابر شده است.

با افزایش پیچیدگی در طراحی های ASIC و SoC، به ویژه با پیشرفت سریع تراشه های مبتنی بر هوش مصنوعی و ML، تأیید گسترده سیلیکون و نرم افزار قبل از حذف نوار ضروری است. VP1902 ظرفیت و اتصال پیشرو در صنعت را ارائه می دهد و سلول های منطقی 18.5M را برای 2X2 تراکم منطقی قابل برنامه ریزی بالاتر و پهنای باند ورودی/خروجی 2X4 در مقایسه با نسل قبلی Virtex UltraScale+ VU19P FPGA ارائه می دهد.

AMD از نزدیک با جامعه EDA همکاری می کند تا به مشتریان کمک کند تا نوآوری ها و چشم انداز فناوری خود را به واقعیت تبدیل کنند. همکاری نزدیک با فروشندگان برتر EDA، از جمله Cadence، Siemens و Synopsys به طراحان کمک می‌کند تا به اکوسیستمی از راه‌حل‌های با ویژگی‌های کامل و مقیاس‌پذیر دسترسی داشته باشند. SoC تطبیقی AMD Versal Premium VP1902 از سه ماهه سوم را برای دسترسی زودهنگام مشتریان آغاز خواهد کرد که انتظار می رود تولید آن در نیمه اول سال 2024 باشد.

منبع
techpowerup
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا