نرم افزار و اینترنت

اینستاگرام در مقابل پینترست: بهترین پلتفرم برای وبلاگ نویسان مبتدی

هنگامی که وبلاگ نویسی را شروع می کنید، احتمالاً باید ماه ها یا سال ها صبر کنید تا موتورهای جستجو شروع به رتبه بندی مناسب وب سایت شما کنند. با این حال، تا زمانی که این اتفاق نیفتد، نیازی نیست منتظر بمانید، چراکه رسانه های اجتماعی به هر کسی که محتوای جذابی داشته اجازه می دهد تا مخاطبان خود را افزایش دهد.

اینستاگرام و پینترست دو پلتفرمی هستند که بسیاری از وبلاگ نویسان مبتدی هنگام تلاش برای افزایش حضور آنلاین خود به آنها روی می آورند. هر دو دارای مزایا و معایبی هستند و انتخاب مناسب به شما این امکان را می دهد که انرژی بیشتری را برای جذب ترافیک وب سایت اختصاص دهید. پس بیایید آنها را با هم مقایسه کنیم.

کاربران فعال ماهانه

وقتی به کاربران فعال ماهانه نگاه می کنیم، اینستاگرام بسیار بزرگتر از پینترست است. طبق آمار Statista، اینستاگرام هر ماه حدود 1.35 میلیارد نفر از این پلتفرم استفاده می کنند و پیش بینی می شود تا سال 2025 این رقم به 1.44 میلیارد برسد. در همین حال، پینترست – طبق آمار Statista – حدود 463 میلیون کاربر فعال ماهانه در سه ماهه اول سال 2023 داشته است.

این میزان نسبت به اوج خود در سه ماهه اول سال 2021 که پلتفرم 478 میلیونی داشت، کاهش یافته است. با این حال، هنوز پایگاه مخاطبان بدی نیست، و می توانید استدلال کنید که یافتن مخاطب هدف شما رقابتی کمتری خواهد داشت.

منحنی یادگیری

هنگام انتخاب یک شبکه رسانه اجتماعی به عنوان وبلاگ نویس، باید به این فکر کنید که آیا می توانید با افزایش مخاطبان خود از آن استفاده کنید یا اینکه به نقطه اشباع اوج می رسد. شما همچنین باید در نظر بگیرید که منحنی یادگیری چگونه است. مزیت منحنی یادگیری بزرگتر این است که در دراز مدت بیشتر رشد خواهید کرد. اما از طرف دیگر، اگر در ابتدا خیلی شیب دار باشد، ممکن است دلسرد شوید.

از نظر قابلیت استفاده از اپلیکیشن، اینستاگرام بدون شک راحت تر از پینترست قابل درک است. اینستاگرام یک برنامه کاملاً بصری است. با پینترست، باید چند چیز اضافی را بیاموزید – مانند نحوه طراحی پین های جذاب و ایجاد تابلو.

رشد حساب کاربری شما

رسانه‌های اجتماعی می‌توانند از بسیاری جهات برای کسب‌وکارها مفید باشند، و اگر قصد دارید بعداً از وبلاگ خود کسب درآمد کنید، استفاده از رسانه‌های اجتماعی ارزشمند است. رشد در اکثر پلتفرم‌ها سخت است، اما برخی از آنها آسان‌تر از بقیه هستند. پس چگونه اینستاگرام و پینترست از این نظر با هم مقایسه می شوند؟

پینترست بیشتر شبیه یک موتور جستجو عمل می کند. کاربران به دنبال موضوعات مورد علاقه خود می گردند و می توانند این کار را با استفاده از نوار جستجو یا بررسی فیدهای خانه خود انجام دهند. اگر به طور مداوم در برنامه منتشر می کنید، می توانید بازدید ماهانه خود را افزایش دهید – که ممکن است منجر به کلیک های خروجی بیشتر شود. به دست آوردن فالوور در پینترست گاهی اوقات چالش برانگیز است، اما تعداد فالوورهای شما واقعاً مهم نیست. آمارهایی مانند پین های ذخیره شده و کلیک های خروجی برای وبلاگ نویسان اهمیت بیشتری دارند.

جلب توجه در اینستاگرام بسیار چالش برانگیز است، به خصوص به عنوان یک مبتدی. اگرچه توصیه های زیادی در مورد اینکه چند وقت یکبار باید پست کنید و انواع محتوایی که باید منتشر کنید خواهید دید، بهتر است که معتبر باشید و در صورت نیاز پست کنید. از این نظر، ممکن است بخواهید ابتدا مخاطبان وبلاگ خود را بسازید و اجازه دهید آنها به طور طبیعی صفحه اینستاگرام شما را پیدا کنند.

گزینه های متنوع سازی محتوا

قبل از انتخاب پلتفرم رسانه اجتماعی مورد علاقه خود به عنوان یک وبلاگ نویس، درک انواع محتوایی که می توانید به اشتراک بگذارید ایده خوبی است. نه تنها می‌توانید آنچه را که باید از قبل آماده کنید، تعیین کنید، بلکه می‌توانید پلتفرمی را با شکل رسانه‌ای که دوست دارید انتخاب کنید.

اینستاگرام از یک اپلیکیشن ساده برای اشتراک گذاری عکس تکامل یافته است. البته، می‌توانید تصاویر ثابت را به اشتراک بگذارید — و این انتخاب را دارید که حداکثر 10 عکس را در یک پست رول قرار دهید. با این حال، از زمان معرفی Reels در سال 2020، محتوای ویدیویی محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. اگر می خواهید در اینستاگرام متمایز شوید، مجموعه ای از ایده های Reels را امتحان کنید. در اینستاگرام نیز می‌توانید استوری‌ها را به صورت عکس و ویدیو به اشتراک بگذارید. می‌توانید استیکرها را اضافه کنید، همراه با تشویق مخاطبان خود به پرسیدن سؤال و موارد دیگر.

پینترست همچنین به شما امکان می دهد ویدیوها را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید، اما اینها آنقدرها که در اینستاگرام تجربه کرده اند، یک تجربه اصلی نیستند. همچنین می‌توانید پست‌هایی به سبک carousel را به اشتراک بگذارید، اما حداکثر به پنج تصویر محدود شده‌اید. اگر تصاویر ثابت را بیشتر از محتوای ویدیویی دوست دارید، ممکن است بخواهید به استفاده از Pinterest به جای اینستاگرام فکر کنید. در مرحله بعد، اگر احساس می کنید می خواهید محتوای ویدیویی را بیشتر کاوش کنید، می توانید اینستاگرام را گسترش دهید.

محدودیت های کاراکتری

حتی اگر وبلاگی را در اینستاگرام راه‌اندازی نمی‌کنید، دانستن نحوه نوشتن محتوای جذاب هم در آنجا و هم در پینترست می‌تواند به شما در ایجاد مخاطبی که به دنبال آن هستید کمک کند. اما قبل از انجام این کار، باید بدانید که محدودیت های کاراکتر در هر شبکه چگونه است. هنگام اشتراک گذاری یک برد پینترست، تنها می توانید حداکثر 500 کاراکتر بنویسید. با در نظر گرفتن این موضوع، توضیحات شما باید مختصر باشد و به کاربران این ایده را بدهد که وقتی روی لینک شما کلیک می کنند چه انتظاری داشته باشند.

از طرف دیگر اینستاگرام به شما امکان می دهد تا 2200 کاراکتر را تایپ کنید. اما در حالی که فضای بیشتری برای اشتراک‌گذاری زیرنویس‌ها دارید، همچنان باید سعی کنید نوشته‌های خود را تا حد امکان مختصر نگه دارید.

افزودن لینک به پست های خاص

هدف اصلی استفاده از رسانه های اجتماعی به عنوان وبلاگ نویس، هدایت ترافیک به وب سایت شما و در حالت ایده آل، افزایش ثبت نام در خبرنامه است. از بین بردن اصطکاک تا حد امکان می تواند در این زمینه کمک کند. اینستاگرام به شما امکان می دهد به پست های خاصی لینک اضافه کنید، اما نمی توانید از هایپرلینک استفاده کنید.

به این ترتیب، شخصی باید لینک را کپی و در مرورگر وب خود جایگذاری کند. با این حال، می‌توانید لینک هایی را به استوری‌ها و بیو خود اضافه کنید. در پینترست، می توانید لینک های خروجی را در هر پین اضافه کنید. علاوه بر این، شما این امکان را دارید که یک لینک در بیو خود قرار دهید و وب سایت خود را ادعا کنید.

اینستاگرام را انتخاب می کنید یا پینترست؟

هر دو اینستاگرام و پینترست مزایای متعددی را برای وبلاگ نویسان مبتدی ارائه می دهند، و شما می توانید با هر دوی آنها مقیاس کنید زیرا افراد بیشتری کار شما را کشف می کنند. پینترست ابزاری عالی جهت کمک به دیگران برای یافتن محتوای شما است، به خصوص اگر سایت شما هنوز در موتورهای جستجو رتبه بالایی ندارد.

مسلماً اینستاگرام برای وبلاگ نویسان معتبرتر انتخاب بهتری است و ارزش دارد که به مخاطبان اجازه دهید حساب شما را از سایت شما پیدا کنند – نه برعکس. اما می توانید ارتباط نزدیکی با مخاطبان خود در اینستاگرام ایجاد کنید و ممکن است متوجه شوید که این گزینه ایده آلی برای تشویق به ثبت نام در خبرنامه است.

منبع
makeuseof
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا