گجت و پوشیدنی

مقایسه ایرپادز مکس و بیتس استودیو پرو: کدام بهتر است؟

بیتس از زمانی که توسط اپل خریداری شد، به تولید هدفون و هدفون‌های عالی ادامه داده و در واقع، می‌توانید ادعا کنید که عرضه‌های آن فقط بهتر شده است. Beats Studio Pro که به تازگی معرفی شده، جدیدترین هدفون روی گوش Beats (و اپل) بوده و بهترین گوشی‌ می باشد که می‌توانید بخرید. با این حال، آیا استودیو پرو برای رقابت با ایرپادز مکس به اندازه کافی خوب است؟

مشخصات فنی

مدل بیتس استودیو پرو اپل ایرپادز مکس
عمر باتری تا 40 ساعت با حالت ANC/Transparency خاموش؛ تا 24 ساعت با ANC/Transparency روشن تا 20 ساعت
بلوتوث بلوتوث 5.3، Class 1 Bluetooth بلوتوث 5.0
حذف نویز Fully-adaptive ANC and Transparency Mode بله
میکروفون 6 3
وزن 9.17 اونس (260 گرم) 13.6 اونس (384.8 گرم)
رنگ مشکی، دریایی، ماسه سنگی، قهوه ای عمیق نقره ای، مشکی، آبی آسمانی، صورتی، سبز
شارژر USB-C Lightning
سازگاری iOS و اندروید iOS
ابعاد (181 در 178 در 78 میلی‌متر) (168.6 در 187.3 در 83.4 میلی‌متر)
کیس بله بله
قیمت 350 دلار 549 دلار

طراحی و کیفیت ساخت

AirPods Max و Beats Studio Pro هر دو زبان طراحی منحصر به فرد خود را دارند. Beats معمولاً ظاهری سرگرم‌کننده و اسپرت دارد و می‌توانید آن را در طراحی Studio Pro مشاهده کنید. این هدفون بیشتر از پلاستیک ساخته شده که به وزن سبک آنها کمک می کند. هدفون‌ Beats Studio Pro به‌طور قابل‌توجهی کوچک‌تر از AirPods Max است، اما هر دو هدفون روی گوش هستند. این بدان معناست که گوش‌کاپ‌ها بر خلاف نشستن روی گوش‌ها، در اطراف گوش‌های شما قرار می‌گیرند.

AirPods Max نمی‌توانست متفاوت‌تر به نظر برسد، زیرا دارای طراحی آلومینیومی و ردپایی بزرگ‌تر است. اگرچه گوش‌بند و هدبند از سیلیکون و پارچه مشبک ساخته شده‌اند، بخش عمده AirPods Max از آلومینیوم ساخته شده است. این باعث می شود هدفون سنگین باشد – در حدود 385 گرم. انتخاب اپل برای ساخت هدبند از مواد قابل تنفس و کشش برای مقابله با وزن اضافی AirPods Max طراحی شده، اما آنطور که می خواهید موثر نیست.

به طور کلی، اگرچه AirPods Max بسیار مدرن‌تر و شیک‌تر از Beats Studio Pro به نظر می‌رسد، اما بیتس در استفاده روزانه راحت‌تر است. با توجه به این که می‌خواهید ساعت‌ها اینها را روی سر خود داشته باشید، راحتی بخش مهمی از خرید یک هدفون جدید است. تا زمانی که اپل نسخه جدیدی از AirPods Max را با مواد سبک‌تر تولید کند، Beats Studio Pro راحت‌ترین هدفون اپل خواهد بود که می‌توانید بخرید.

کنترل و اتصال

به طور کلی، نبرد بین کنترل ها و اتصال AirPods Max و Beats Studio Pro در اولویت قرار می گیرد. اما شکی نیست که Beats Studio Pro از نظر تطبیق پذیری از AirPods Max برتری دارد. استودیو پرو دارای پورت USB-C و جک 3.5 میلی متری هدفون برای خروجی صدا است. کابل 3.5 میلی متری ارائه شده نیز یک مزیت عالی است و به شما امکان می دهد از Beats Studio Pro که با دستگاه های اپل از طریق آداپتور لایتنینگ سیم کشی شده است استفاده کنید.

Beats Studio Pro در اندروید نیز به همان خوبی iOS، کار می کند. در واقع، هدفون روی اندروید بهتر کار می کنند چراکه اتصال مولتی پوینت یک ویژگی انحصاری اندروید در هنگام راه اندازی است. در غیر این صورت، می توانید برابری کامل ویژگی ها را در iOS و اندروید از طریق برنامه Beats دریافت کنید. همچنین می توانید از دکمه های فیزیکی موجود در Beats Studio Buds برای کنترل موسیقی خود در هر دو پلتفرم استفاده کنید.

آرم Beats در گوشواره سمت چپ به عنوان دکمه‌هایی برای کنترل پخش عمل می‌کند که یکی از اصلی‌ترین موارد Beats over-ears بوده است. دکمه‌های بالا و پایین لوگو می‌توانند صدا را کم یا زیاد تنظیم کنند، و همچنین چیزی که Beats آن را دکمه‌ سیستم می‌نامد در گوش‌شنبه سمت راست وجود دارد. این هدفون را روشن و خاموش کرده و دوبار فشار دادن دکمه در حالت های حذف نویز فعال و شفافیت چرخه می شود.

از سوی دیگر، AirPods Max به اکوسیستم اپل محدود می شود، حداقل اگر می خواهید به مجموعه ویژگی های کامل آنها دسترسی داشته باشید. برنامه‌های شخص ثالثی وجود دارند که می‌توانند برخی از ویژگی‌های انحصاری AirPods Max را به اندروید بیاورند، اما تجربه خوبی نیست. با این حال، ویژگی تنظیم شده در پلتفرم های اپل بهترین در کلاس است و اتصال سریع، سوئیچینگ خودکار و پشتیبانی از صدای فضایی را ارائه می دهد.

می‌توانید AirPods Max را با یک تاج دیجیتالی – که از اپل واچ به ارث رفته – کنترل کنید که صدا را تنظیم می‌کند و عملکرد پخش/مکث و جلو/بازگشت را ارائه می‌دهد. همچنین دکمه دیگری وجود دارد که به طور پیش فرض در حالت های ANC و شفافیت چرخش می کند. متأسفانه فقط یک کانکتور لایتنینگ در AirPods Max وجود دارد و در هیچ کجا دکمه پاور پیدا نخواهید کرد.

کیفیت صدا و حذف نویز فعال

هنگامی که AirPods Max برای اولین بار در سال 2019 معرفی شد، کیفیت صدایی داشت که با بهترین گزینه های Bose و Sony رقابت می کرد. اما از آن زمان تاکنون چیزهای زیادی تغییر کرده و AirPods Max عقب مانده است. ایرپادز مکس هنوز هم صدای عالی دارند، با یک صحنه صوتی کامل که بیس زیادی ارائه می دهد. اکثر موسیقی های مدرن در AirPods Max عالی به نظر می رسند، از جمله آهنگ های پاپ، هیپ هاپ و رپ.

با این حال، با توجه به امضای صدای باس سنگین، متعادل ترین تجربه گوش دادن را ارائه نمی دهد. این به شدت در تضاد با Beats Studio Pro است که متعادل‌ترین جفت هدفون Beats است. با در نظر گرفتن سابقه Beats از امضای صدای باس سنگین، این هم یک تعجب و هم یک تعریف است. در واقع، میانه ها و اوج های استودیو پرو نسبت به باس چشمگیرتر است.

سازهایی مانند برنج، پیانو، و سنج واضح و کامل به نظر می رسند، در حالی که هدفون های قبلی Beats ممکن است این صداها را با باس اضافی خاموش کرده باشند. به طور کلی، Beats Studio Pro دارای آخرین فناوری درایور اپل است و می‌توان آن را هنگام گوش دادن به موسیقی شنید. اپل همچنین ممکن است حذف نویز فعال در AirPods Max را از طریق به‌روزرسانی نرم‌افزاری OTA بدتر کرده باشد. این بدان معناست که اگر ایرپاد مکس را اکنون بخرید، کیفیت ANC بدتر از زمان عرضه اولیه آنها خواهید داشت.

البته این ترس نیز وجود دارد که اپل ممکن است به روز رسانی های دیگری را منتشر کند که بر قابلیت استفاده ANC در آینده نیز تأثیر بگذارد. اگرچه Beats Studio Pro می‌تواند به‌روزرسانی‌های مشابهی را دریافت کند، هنوز هیچ سابقه‌ای برای بدتر شدن صدا یا کیفیت ANC به‌روزرسانی در یک محصول Beats وجود ندارد.

Beats Studio Pro حداقل به AirPods Max در ANC نزدیک می شود، اگر با آنها مطابقت نداشته باشد. Studio Pro دارای شش میکروفون برای ANC در مقایسه با سه میکروفون موجود در AirPods Max است و حذف نویز فعال Beats کاملاً سازگار است. این بدان معناست که بر اساس آنچه در حال پخش است تنظیم می شود تا مطمئن شود که هیچ گونه اعوجاج یا صدای ناخواسته وجود ندارد.

حالت Transparency در AirPods Max بهتر است و این احتمالاً به دلیل گنجاندن تراشه W1 اپل می باشد. اگرچه Beats Studio Pro یک تراشه Beats سفارشی نسل دوم دارد، اما می‌توان گفت که سیلیکون اپل در AirPods Max بهینه‌تر شده است. می‌توانید مکالمات کامل را به طور طبیعی در AirPods Max انجام دهید، در حالی که حالت شفافیت در Beats Studio Pro کمی ناخوشایند است.

اپلیکیشن و عمر باتری

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، Beats Studio Pro همه کاره‌تر است، زیرا می‌توان از آن‌ها در iOS و اندروید استفاده کرد. دستگاه‌های اپل می‌توانند Beats Studio Pro را مستقیماً از برنامه تنظیمات داخلی خود مدیریت کنند، جایی که صفحه تنظیمات Studio Pro در هنگام اتصال در بالای صفحه نمایش داده می‌شود. کاربران اندروید برای مدیریت هدفون خود باید اپلیکیشن Beats را دانلود کنند، اما ضامن ها و ویژگی های موجود یکسان هستند. هم اپلیکیشن و هم منوی تنظیمات داخلی راه های عالی برای سفارشی کردن Beats Studio Pro هستند.

این یک خبر خوب برای AirPods Max است که دقیقاً منوی تنظیماتی مشابه Beats Studio Pro در iOS دارد. هیچ اپلیکیشن همراهی در اندروید وجود ندارد، اما می‌توانید از آن به عنوان یک جفت هدفون بلوتوث معمولی با دستگاه غیر اپل استفاده کنید. با این حال، باید هر چند وقت یک بار به یک دستگاه اپل متصل شوید تا هدفون ها را به روز کنید یا تنظیمات خود را تغییر دهید. قابل ذکر است، شما فقط می توانید عمر دقیق باتری خود را در دستگاه اپل ببینید مگر اینکه از یک اپلیکیشن شخص ثالث استفاده کنید.

در بخش باتری ایرپادز مکس، اپل می گوید که شما باید با یک بار شارژ تا 20 ساعت گوش کنید، اما زمان آماده به کار می تواند بر این رقم تأثیر بگذارد. در مقایسه، بیتس می‌گوید که با ANC یا حالت شفافیت خاموش تا 40 ساعت و با فعال کردن این ویژگی‌ها تا 24 ساعت گوش می‌دهید. وقتی شارژتان تمام شد، با 10 دقیقه شارژ، چهار ساعت زمان بیشتری برای گوش دادن خواهید داشت.

کدام برای شما مناسب است؟

برای اکثر مردم، حتی آنهایی که قصد استفاده از دستگاه های غیر اپل را ندارند، Beats Studio Pro بهترین هدفون روی گوشی اپل است که می توانید بخرید. هدفون سخت افزار جدیدتری دارد و Studio Pro نقطه اوج چهار سال پیشرفتی است که اپل از زمان عرضه AirPods Max برای اولین بار در زمینه صدا انجام داده است. Beats Studio Pro از استاندارد اتصال بلوتوث 5.3 جدیدتر گرفته تا ارائه میکروفون های دو برابری، از جهات بسیاری بهتر از AirPods Max عمل می کند. به علاوه، 200 دلار ارزان تر هستند، بنابراین ارزش بسیار بهتری دارند.

منبع
xda-developersgearpatrol
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا