نرم افزار و اینترنت

تعداد کاربران ابزار هوش مصنوعی مولد اپرا آریا به یک میلیون رسید

اپرا اعلام کرده است که ابزار هوش مصنوعی مولد مرورگر بومی خود، آریا، از یک میلیون کاربر گذشته است. این شرکت ابزار هوش مصنوعی را در ماه مه راه اندازی کرد و آن را تا پایان ماه ژوئن در دسترس تمامی کاربران اندروید قرار داد.

آریا به یک مدل زبان بومی متکی نیست، در عوض، اپرا با OpenAI همکاری کرده تا از فناوری GPT استفاده کند. اگر با پیشرفت‌ها همراه نبوده‌اید، GPT مدلی است که توسط ChatGPT استفاده می‌شود و تا حد زیادی به عنوان مدل زبانی دیده می‌شود که انقلاب مولد هوش مصنوعی را آغاز کرد.

لین سونگ، یکی از مدیران اجرایی اپرا، در مورد پذیرش آریا گفت:

به همان اندازه که پذیرش اولیه آریا دلگرم کننده بوده است، ما به همان اندازه از کیفیت تعامل اولیه کاربران با ابزار هوش مصنوعی خرسندیم. ما همچنین شاهد افزایش در کل زمان صرف شده، با افزایش جستجو و بازدید از صفحه در هر جلسه هستیم. در حالی که هنوز روزهای اولیه است، من بسیار هیجان زده هستم که کاربران ما نیز مانند ما تجربه آریا را دوست دارند.

من نمی توانم منتظر بمانم تا تعداد بیشتری از کاربران ما آریا را برای خودشان امتحان کنند، زیرا ما همه پایگاه کاربران دسکتاپ خود را به Opera One ارتقا می دهیم و هوش مصنوعی مرورگر بومی خود را به زودی به Opera GX و Opera برای iOS می آوریم و آن را در همه سیستم عامل های اصلی در دسترس قرار می دهیم.

در حالی که آریا از مدل زبان GPT استفاده می کند، چند مزیت دارد. اولاً، این برنامه مستقیماً در مرورگر ساخته شده و در اندروید این به معنای تجربه بومی‌تر از وب‌سایت ChatGPT است. در نهایت، می‌تواند اطلاعاتی را از وب دریافت کند تا نتایجی را که در اختیار شما قرار می‌دهد، افزایش دهد. اگرچه اپرا ممکن است به اندازه سایر مرورگرهای موجود در بازار سهم بازار را نداشته باشد، دیدن این شرکت که تلاش می‌کند با Bing Chat خود را با مرورگرهایی مانند مایکروسافت همراهی کند، خوب است.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا