کنسول و بازی

نسخه جدید بتای نرم افزاری پلی استیشن 5 با بهبودهای فراوان

سونی از انتشار نسخه بتای جدید نرم افزار سیستم پلی استیشن 5 خبر داد که شامل مجموعه ای از ویژگی های جدید و هیجان انگیز است. نسخه بتا گزینه‌های دسترسی جدید، پیشرفت‌های صوتی، ویژگی‌های اجتماعی، پیشرفت‌های سهولت استفاده و پشتیبانی از فضای ذخیره‌سازی M.2 SSD با ظرفیت بیشتر را به ارمغان می‌آورد.

یکی از مهم ترین ویژگی های به روز رسانی، معرفی گزینه های دسترسی جدید است. کاربران پلی استیشن 5 اکنون می توانند از یک کنترلر دوم برای کمک استفاده کنند که به آنها اجازه می دهد تا کنسول خود را با دو کنترلر به گونه ای کار کنند که گویی از یک کنترلر استفاده می کنند. نسخه بتا نرم افزار سیستم همچنین شامل یک ویژگی بازخورد لمسی جدید است که به بازیکنان اجازه می دهد تا اثرات فیزیکی جلوه های صوتی خاص سیستم را از طریق کنترلرهای خود احساس کنند. این ویژگی غوطه وری را افزایش می دهد و به ویژه برای بازیکنانی که دارای ناتوانی بینایی یا شنوایی هستند مفید است.

از نظر صوتی، نسخه بتا صدای سه بعدی را از طریق دستگاه‌های Dolby Atmos سازگار مانند ساندبارها و تلویزیون‌ها فعال می‌کند. این به Tempest 3D AudioTech پلی استیشن 5 اجازه می دهد تا از تنظیمات بلندگوهای Dolby Atmos برای غوطه وری بیشتر استفاده کند. سیستم مهمانی برای ویژگی‌های اجتماعی بروزرسانی شده تا دعوت‌ها را ساده‌سازی کند و پیش‌نمایش صفحه اشتراک‌گذاری را ارائه دهد. پیوستن به بازی های دوستان به طور مستقیم از پروفایل های آنها اکنون در دسترس تر است. علاوه بر این، کاربران می توانند با ایموجی ها به پیام ها واکنش نشان دهند.

از دیگر ویژگی‌های سهولت استفاده می‌توان به امکان جستجوی بازی‌ها در کتابخانه بازی، بهبود کارت‌های راهنمای بازی، و بخش جدید Discover Tips اشاره کرد. این به روز رسانی همچنین محدودیت ظرفیت SSD M.2 را از 4 ترابایت به 8 ترابایت افزایش می دهد و امکان افزایش حافظه داخلی با سرعت بالا را فراهم می کند. در حالی که دسترسی بتا در ابتدا محدود به شرکت کنندگان دعوت شده در کشورهای منتخب است، سونی قصد دارد این به روز رسانی را در اواخر سال جاری به صورت جهانی منتشر کند.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا