نرم افزار و اینترنت

واتس اپ امکان اشتراک گذاری صفحه در حین تماس ویدیویی را فراهم کرد

پلتفرم پیام‌رسان محبوب واتس‌اپ دو ویژگی تماس ویدیویی جدید را معرفی کرده است – اشتراک‌گذاری صفحه و پشتیبانی از حالت افقی. با استفاده از گزینه اشتراک‌گذاری صفحه، کاربران واتس‌اپ اکنون می‌توانند صفحه نمایش گوشی یا رایانه خود را در حین تماس ویدیویی با سایر شرکت‌کنندگان به اشتراک بگذارند. این امکان به اشتراک گذاری اسناد و عکس ها، برنامه ریزی تعطیلات با هم، خرید آنلاین و موارد دیگر را فراهم می کند.

این ویژگی مانند اشتراک‌گذاری صفحه در سایر برنامه‌های کنفرانس ویدیویی مانند مایکروسافت تیمز، زوم و گوگل میت عمل می‌کند. کاربران می توانند کل صفحه نمایش خود یا فقط یک پنجره برنامه خاص را به اشتراک بگذارند. با توجه به پست مارک زاکربرگ در فیس بوک، ویژگی اشتراک صفحه پس از کلیک روی نماد “Share” در حین تماس ویدیویی و سپس انتخاب گزینه اشتراک گذاری صفحه فعال می شود.

زاکربرگ بیان کرد: “ما در حال اضافه کردن قابلیت اشتراک‌گذاری صفحه نمایش شما در حین تماس ویدیویی در واتس‌اپ هستیم.” در کنار اشتراک‌گذاری صفحه، واتس‌اپ همچنین پشتیبانی از حالت افقی را در حین تماس‌های ویدیویی در دستگاه‌های تلفن همراه اضافه کرده است. این یک تجربه تماس ویدیویی گسترده تر و فراگیرتر را فراهم می کند. قابلیت اشتراک‌گذاری صفحه نمایش چند ماه است که در مرحله آزمایشی آزمایشی بر روی برنامه‌های اندروید، iOS و رایانه واتس‌اپ قرار دارد. اکنون برای همه کاربران در سراسر جهان عرضه می شود.

این قابلیت‌های جدید در حالی ارائه می‌شوند که واتس‌اپ با رقابت فزاینده‌ای از سوی برنامه‌های پیام‌رسان رقیب مانند تلگرام، سیگنال و دیسکورد مواجه است. این شرکت به طور مداوم ویژگی های جدیدی را در طول سال 2022 برای بهبود تجربه تماس ویدیویی خود منتشر کرده است.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا