کنسول و بازی

انتشار سیستم گزارش دهی ایکس باکس برای چت صوتی توهین آمیز

مایکروسافت قرار است ویژگی گزارش صدای توهین آمیز خود را برای کنسول های ایکس باکس راه اندازی کند. این ویژگی که در ماه ژوئیه معرفی شد، به گیمرها اجازه می دهد اظهارات نامناسبی را که هنگام بازی عناوین چند نفره شنیده می شوند، ارسال کنند. این سیستم یک کلیپ 60 ثانیه ای ذخیره شده در کنسول را می گیرد، سپس 24 ساعت فرصت دارید تا گزارش را تکمیل کنید.

این ویژگی این هفته در به‌روزرسانی ماه سپتامبر برای Xbox Series X/S و Xbox One ارائه می‌شود. با این حال، در ابتدا به “بازارهای منتخب انگلیسی زبان” آمریکا، بریتانیا، کانادا، ایرلند، استرالیا و نیوزلند محدود می شود. مایکروسافت می‌گوید گزارش‌های صوتی را طوری تنظیم کرده که سهولت استفاده را با کمترین تداخل بازی متعادل کند.

این شرکت نوشت: “ویژگی ما به گونه ای طراحی شده که فقط شما، بازیکن، می توانید ضبط 60 ثانیه آخر فعالیت بازی را که برای اهداف تعدیل محتوا رخ داده، آغاز کنید.” این شبیه به گرفتن کلیپ های گیم پلی استاندارد است، اما محتوای ضبط شده برای بررسی اعتدال فقط برای این منظور استفاده می شود. مایکروسافت نوشت: “آنها در عکس های اخیر شما ظاهر نمی شوند و کلیپ ها را نمی توان دانلود، اصلاح یا به اشتراک گذاشت.”

این شرکت تاکید کرد که کنسول هیچ کلیپی را ذخیره یا آپلود نمی کند مگر اینکه فرآیند گزارش دهی را شروع کنید. پس از گرفتن یک کلیپ از چت گفتاری که فکر می‌کنید استانداردهای انجمن ایکس‌باکس را زیر پا می‌گذارد، نمونه برای “24 ساعت آنلاین” روی کنسول شما باقی می‌ماند و می‌توانید فوراً آن را ارسال کنید یا منتظر بمانید تا جلسه بازی‌تان به پایان برسد. علاوه بر این، ایکس باکس شما به عنوان آخرین یادآوری برای ارسال گزارش در صورتی که دوره 24 ساعته به پایان برسد، هشدار می دهد. در نهایت، بعداً اعلانی دریافت خواهید کرد که به شما می گوید آیا شرکت اقدامی علیه مجرم انجام داده است یا خیر.

همچنین در آپدیت ماه سپتامبر ایکس باکس، امکان استریم سریع گیم پلی ایکس باکس به Discord وجود دارد. پس از به‌روزرسانی کنسول خود، می‌توانید حساب Discord خود را لینک دهید و مستقیماً از کنسول به کانال‌های صوتی روی پلتفرم بپیوندید. با رفتن به مهمانی ها و چت ها و انتخاب Discord، کنترل های فعال سازی را در راهنمای Xbox پیدا خواهید کرد. به‌روزرسانی ماه سپتامبر همچنین به کاربران اجازه می‌دهد تا نرخ نوسازی متغیر کنسول (VRR) را تغییر دهند. اکنون می‌توانید با رفتن به بخش General > TV & display options > Video این ویژگی را خاموش یا دوباره فعال کنید. گزینه‌هایی برای رها کردن VRR “همیشه روشن”، تغییر آن به “فقط بازی” یا غیرفعال کردن آن را خواهید دید.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا