موبایل و تبلت

آیفون 15 پرو و 15 پرو مکس معرفی شدند

اپل به تازگی آیفون های رده بالای جدید خود را به نام آیفون 15 پرو و 15 پرو مکس معرفی کرد. این پرو های جدید از تیتانیوم ساخته شده‌اند، دکمه‌های اکشن دارند و اپل وعده داده که قدرتمندترین گوشی‌های هوشمندی هستند که اپل تا به حال ساخته است. قیمت 15 پرو از 999 دلار با 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی و پرو مکس با قیمت 1199 دلار با 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی آغاز می شود. هر دو برای پیش‌سفارش این جمعه و برای فروش در 22 سپتامبر در دسترس خواهند بود.

پرو امسال صفحه نمایش 6.1 اینچی و پرو مکس صفحه نمایش 6.7 اینچی مانند آیفون 15 و 15 پلاس جدید است. هر دو به تراشه A17 Pro مجهز شده‌اند که اپل می‌گوید سریع‌ترین عملکرد را در هر گوشی هوشمندی دارد و حتی می‌تواند برخی از رایانه‌های رده بالا را به چالش بکشد. به نظر می‌رسد اپل در کنار یک گرافیک بازطراحی‌شده، فکر می‌کند این دستگاه‌ها می‌توانند انواع بازی‌هایی را که می‌توانید روی گوشی خود انجام دهید، ارتقا دهند.

البته هر دو گوشی به جای درگاه لایتنینگ قدیمی، یک پورت USB-C در پایین دارند.اما در مورد پرو، ممکن است بیشتر از شارژ باشد: اپل می‌گوید 15 پرو اولین گوشی با سرعت انتقال 10 گیگابیت در ثانیه است که گرفتن عکس‌ها و فیلم‌ها (یا فایل‌های بزرگ از هر نوع) را بسیار آسان‌تر می‌کند. تمام این قدرت درون یک محفظه جدید و قوی‌تر است، که اپل وعده داده که سخت‌ترین چیزهایی است که در هر گوشه‌ای از صنعت بر روی یک گوشی پیدا خواهید کرد.

فقط بر اساس آنچه که تاکنون در ویدیو می بینیم، تفاوت زیادی به نظر نمی رسد، اما با این وجود یک تغییر بزرگ است. دستگاه های جدید در رنگ های سفید، سیاه، آبی و “طبیعی” عرضه می شوند. و طبیعتا، اپل به مهندسی پیچیده پشت این فرآیند بسیار افتخار می کند. دکمه اکشن که جایگزین سوئیچ زنگ در سمت چپ آیفون پرو می شود، دکمه جدیدی است که می توانید آن را برای اجرای میانبرها، نمایش ویژگی های دسترسی، باز کردن دوربین، روشن کردن چراغ قوه و موارد دیگر سفارشی کنید. به‌طور پیش‌فرض، همچنان یک سوئیچ زنگ است، اما می توانید از آن برای انجام کارهای بیشتر استفاده کنید.

پرو ها هر دو دارای نمایشگر Super Retina XDR با ProMotion هستند و از نمایشگر همیشه روشن و حالت جدید StandBy در iOS 17 پشتیبانی می کنند. Greg Joswiak، مدیر مارکتینگ اپل، وعده داده که آیفون 15 پرو/پرو مکس بهترین دوربین های موجود اپل را تا به امروز دارند. این شامل یک دوربین 48 مگاپیکسلی ارتقا یافته است که ظاهراً عکس‌های بهتری در نور کم گرفته، نور لنز کمتری می‌گیرد و از سیستم‌های هوش مصنوعی اپل برای گرفتن عکس‌های HEIF با رزولوشن کامل استفاده می‌کند.

اکنون می‌توانید لنز پیش‌فرض خود را تغییر دهید و در فواصل کانونی متعدد – 24 میلی‌متر، 28 میلی‌متر و 35 میلی‌متر – در دوربین اصلی عکس بگیرید. همچنین می توانید تا 5 برابر زوم اپتیکال، بیشترین زومی که اپل تاکنون ارائه کرده، تا فاصله کانونی 120 میلی متری داشته باشید. بدیهی است که طرفداران جدیدترین دوربین های سامسونگ از مشخصات اینجا شگفت زده نخواهند شد، اما آنها یک ارتقاء بزرگ برای کاربران آیفون هستند.

در بخش ویدیو، می‌توانید ویدیوی 4K60 ProRes را روی دستگاه‌ها بگیرید یا حتی از طریق درگاه USB-C مستقیماً از یک درایو خارجی فیلم‌برداری کنید (تا زمانی که کابل مناسب را داشته باشید). 15 پرو می‌تواند “فیلم‌های فضایی” را نیز ضبط کند، انواع محتوای سه‌بعدی که برای Vision Pro مشاهده کرده‌ایم، اگرچه این ویژگی در اواخر امسال ارائه می‌شود. واضح است که اپل 15 پرو را هم به عنوان یک دستگاه مصرف کننده و هم یک ابزار حرفه ای واقعی برای سازندگان و فیلمسازان جهان تصور می کند.

تیم کوک مدیر عامل اپل، دستگاه های جدید را در رویداد Wanderlust اپل در Apple Park در کوپرتینو، کالیفرنیا معرفی کرد، اگرچه شایعات (مثل همیشه) ماه ها است که ادامه دارد. از نظر نحوه استفاده واقعی از آیفون خود، برخی از بزرگترین تغییرات امسال در iOS 17 خواهد بود: حالت جدید StandBy می‌تواند نحوه استفاده از تلفن شما را در حالت خاموش تغییر دهد، ویجت‌های تعاملی می‌توانند بسیاری از صفحه‌های اصلی را بازطراحی کنند، و ویژگی‌هایی مانند Live Voicemail و Contact Posters ممکن است شما را مجبور به برقراری تماس تلفنی کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا