موبایل و تبلت

اپل از تراشه 3 نانومتری A17 Pro رونمایی کرد

ما تصور کردیم که آیفون 15 پرو دارای نوعی تراشه جدید A17 خواهد بود، اما اپل با معرفی اولین تراشه Pro خود در رویداد پاییز سالانه امروز ما را شگفت زده کرد. A17 Pro قدرتمندترین سیلیکون موبایل اپل است. تراشه 3 نانومتری دارای 17 میلیارد ترانزیستور و یک واحد پردازش شش هسته ای است.

اپل ادعا می کند که دو هسته عملکردی آن 10 درصد سریعتر از A16 هستند، در حالی که چهار هسته کارآمدش عملکرد بسیار بهتری در هر وات ارائه می دهند. پردازنده گرافیکی 6 هسته ای نیز 20 درصد سریعتر از قبل شده و ویژگی های گرافیکی پیشرفته ای مانند رهگیری پرتوهای شتاب دهنده سخت افزاری دارد. A17 Pro به ویژه برای توسعه دهندگان بازی مفید به نظر می رسد. اپل اعلام کرد که Resident Evil 4 و Resident Evil Village به آیفون می آیند، در حالی که The Division Resurgence نیز سال آینده عرضه خواهد شد.

اما سوال اصلی این است که چرا اپل آن را A17 Pro می نامد. آیا این بدان معناست که ما شاهد یک نسخه حذف شده از این تراشه در آیفون 16 سال آینده خواهیم بود؟ مطمئناً در آینده به اپل آزادی عمل بیشتری می‌دهد – به جای اینکه بخواهد توجیه کند که چرا A17 Pro ممکن است ویژگی‌های خود را با رفتن به سمت سخت‌افزار ارزان‌تر از دست بدهد، این شرکت می‌تواند یک تراشه کمی کندتر را که هنوز هم ارتقاء یافته A16 است، استفاده کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا