موبایل و تبلت

فرانسه فروش اپل آیفون 12 را به دلیل SAR بالا ممنوع کرد

اپل از فروش آیفون 12 در فرانسه منع شد زیرا Specific Absorption Rate (SAR) بالاتر از حد قانونی است. آژانس فرکانس ملی فرانسه (ANFR) اعلام کرد که این مدل بیش از حد مجاز امواج الکترومغناطیسی ساطع می کند و شرکت باید فروش دستگاه را فوراً شروع کند.

این آژانس 141 گوشی را برای SAR آزمایش کرد، از جمله تلفن هوشمند سه ساله اپل، و متوجه شد که با قرار دادن گوشی در جیب، 5.74 وات بر کیلوگرم تولید می کند. استاندارد اتحادیه اروپا برای SAR تا 4.0 وات بر کیلوگرم است. در آزمایش دوم مشخص شد که آیفون در فاصله 5 میلی متری از بدن انسان قرار دارد که در آن حد مجاز 2.0 وات بر کیلوگرم است.

در بیانیه ANFR آمده است که اپل باید “همه ابزارهای موجود” را برای حل سریع این مشکل به کار گیرد، در غیر این صورت به آن دستور داده خواهد شد که تمام واحدهای فروخته شده در این کشور اروپایی را فراخوانی کند. به گفته ژان نوئل بارو، وزیر مشاور در امور دیجیتال فرانسه، اپل می تواند این مشکل را با یک به روز رسانی نرم افزاری حل کند و انتظار می رود ظرف دو هفته این کار را انجام دهد.

بر اساس برخی مطالعات علمی، مقادیر SAR دارای محدودیت های ایمنی هستند که توسط اتحادیه اروپا برای محافظت از کاربران در برابر خطر سرطان تعیین شده است. بارو به Le Parisien گفت که داده های به دست آمده توسط ANFR برای تنظیم کننده های سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا ارسال خواهد شد. او گفت که ممکن است “تأثیر گلوله برفی روی اپل” برای آیفون 12 داشته باشد، اما واقعیت این است که اپل از زمان عرضه در سپتامبر 2020 تاکنون ده ها میلیون دستگاه فروخته است. کل سری 12 اکنون با ورود آیفون 15 متوقف شده است. بعید است که چنین حرکتی به میزان قابل توجهی بر فروش اپل تأثیر بگذارد.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا