نرم افزار و اینترنت

مایکروسافت ویرایشگر پایتون را برای اکسل منتشر کرد

پس از گذشت یک ماه، مایکروسافت بالاخره از پایتون در اکسل پشتیبانی کرد و به مشتریان این امکان را داد تا از زبان برنامه نویسی قدرتمند در کنار فرمول های معمولی اکسل برای تجزیه و تحلیل و دستکاری داده ها استفاده کنند. این حرکت با اشتیاق فراوان مورد استقبال قرار گرفت و برای استفاده از این هیجان، مایکروسافت ویرایشگر پایتون را برای برنامه آفیس خود منتشر کرده است.

ویرایشگر پایتون (Python Editor) که به درستی نامگذاری شده از آزمایشگاه های اکسل می آید، که یک ابتکار Microsoft Garage است که از تعداد انگشت شماری از اعضای تیم اکسل تشکیل شده است. برای کسانی که اطلاع ندارند، Microsoft Garage برنامه‌ای است که بر اساس آن کارمندان از سراسر شرکت تشویق می‌شوند تا نرم‌افزارهای آزمایشی و جدید بسازند که در نهایت می‌تواند به محصولات اختصاصی کامل تبدیل شود یا در راه‌حل‌های موجود ادغام شود.

ویرایشگر پایتون در اکسل تجربه کدنویسی را ارائه می دهد که در روزمره بسیار شبیه به یک محیط توسعه یکپارچه (IDE) مانند کد ویژوال استودیو است. در واقع، چندین کامپوننت را با IDE فوق الذکر همراه با ویژگی هایی مانند برجسته سازی نحو، IntelliSense، تکمیل خودکار کد و قالب بندی مناسب به اشتراک می گذارد. یکی دیگر از مزیت های ویرایشگر پایتون این است که می توانید کد خود را با نمایش نتیجه هر مرحله اجرا به ترتیب اشکال زدایی کنید.

همچنین برای اسکریپت‌های طولانی‌تر از نظر تجربه کاربر ساخته شده و محیطی را ارائه می‌دهد که برای روش‌های سنتی‌تر برنامه‌نویسی بهینه‌سازی شده است. این تا جایی گسترش می‌یابد که می‌توانید در تکرارهای مختلف تغییراتی در کد پایتون خود ایجاد کنید و اجازه ندهید که روی داده‌ها اعمال شوند، مگر اینکه آن را انجام دهید. این احتمال خراب شدن داده های شما در هنگام کدنویسی را کاهش می دهد. Python Editor به عنوان یک افزونه Excel Labs از طریق فروشگاه افزونه ها در دسترس است.

منبع
xda-developers
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا