گجت و پوشیدنی

متا کوئست 3 معرفی شد

متا رسماً Meta Quest 3 را معرفی کرد که رقیب جدید این شرکت برای بهترین هدست واقعیت مجازی است. این هدست که قبلاً قبل از نمایشگاه بازی متا کوئست در تابستان امسال معرفی شده بود، سرانجام توسط مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا در طی سخنرانی اصلی خود در متا کانکت، به طور کامل معرفی شد.

در حالی که Quest 3 ممکن است شبیه به Meta Quest 2 به نظر برسد، اشتباه نکنید، این یک بازسازی اساسی است. اپتیک Pancake بباعث نمایش بهتر و طراحی نازک تر شده و هدست از چیپست جدید Snapdragon XR2 Gen 2 برای عملکرد گرافیکی دو برابر Quest 2 استفاده می‌کند. به علاوه، Quest 3 دو دوربین RGB و یک پروژکتور عمقی داشته که با هم ترکیب می شوند تا یک دستگاه واقعیت ترکیبی واقعی را ایجاد کنند. این بدان معناست که دیگر محدود به VR نیستید، بلکه می‌توانید دنیای اطراف خود را با افزودن پوشش‌های هولوگرافی AR نیز تجربه کنید.

Meta Quest 3 به طور رسمی برای پیش‌سفارش از امروز در دسترس است و سفارش‌ها در تاریخ 10 اکتبر ارسال می‌شوند. در آمریکا، Quest 3 برای مدلی با 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی از 499 دلار شروع می شود که 100 دلار بیشتر از Quest 2 و قیمت 299 دلاری آن است. همچنین یک مدل با حجم حافظه بزرگتر – 512 گیگابایت – با قیمت 649 دلار موجود است. علاوه بر پردازنده جدید کوالکام که تقویت عمده ای را ارائه داده، صفحه نمایش اکنون دارای دو نمایشگر LCD با وضوح 2064×2208 پیکسل در هر چشم است. متا این صفحه نمایش جدید را 4K+ Infinite Display می نامد و با بهبود 30 درصدی نسبت به Quest 2، تفاوت به معنای واقعی کلمه باید با چشم غیر مسلح قابل مشاهده باشد.

از سوی دیگر Quest 3 با کنترلرهای Touch Plus جدید عرضه می شود که حلقه ردیابی کنترلر Quest 2 Touch را حذف می کند و دارای بازخورد لمسی TruTouch است. این باعث می شود استفاده از Quest 3 واقع بینانه تر شود و بنابراین غوطه وری را نیز بهبود می بخشد. اگر می خواهید کنترلرها را به کلی کنار بگذارید، مشکلی نیست! Quest 3 دارای ردیابی دست با لمس مستقیم است که به شما امکان می دهد در برخی از بازی ها و برنامه ها بدون کنترلر کار کنید. به طور کلی، Quest 3 باید یک ارتقاء بزرگ باشد. گنجاندن قابلیت‌های واقعیت ترکیبی، طراحی باریک‌تر قابل‌توجهی که پوشیدن آن راحت‌تر است و عملکرد بهبودیافته باید این هدست را به یک رقیب قوی برای بهترین هدست واقعیت مجازی که می‌توانید بخرید تبدیل کند.

منبع
tomsguide
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا