نرم افزار و اینترنت

مایکروسافت بزودی کوپایلت را به وان درایو می آورد

امروز طی یک رویداد آنلاین انحصاری، مایکروسافت برخی از تغییرات دریافتی سرویس OneDrive را در ویندوز 11، وب و سایر مایکروسافت 365 اعلام کرد. این شرکت آنچه را که “نسل سوم وان درایو” نامیده است، توضیح داد و تأکید کرد که تجربه جدید کوپایلت آن نیز به OneDrive خواهد آمد. شرکت ردموند همچنین برخی از ویژگی های طراحی جدید را برای تجربه خدمات مبتنی بر وب، مانند پوشه های رنگی، نشان داد.

اگر تعجب می‌کنید، اگر با یک حساب تجاری در OneDrive وارد سیستم شوید، برخی از این ویژگی‌ها اکنون برای آزمایش در دسترس هستند. نکته برجسته این رویداد تقریباً مطمئناً تجربه تازه شده OneDrive Home است. مایکروسافت می‌گوید که این تجربه جدید OneDrive Home برای شما طراحی شده که بتوانید سریع‌تر از همیشه و به روش‌های شخصی‌تر همه فایل‌های خود را پیدا کنید، به آنها دسترسی پیدا کنید و با آنها کار کنید.

OneDrive Home جدید بر اساس زبان جدید طراحی Fluent مایکروسافت که در ویندوز 11 دیده می شود ساخته شده و به شما کمک می کند فایل ها و پوشه ها را در مرکز قرار دهید. این شرکت تعداد کانتینرها را کاهش داد و تایپوگرافی را برای بهبود خوانایی اصلاح کرد. به غیر از طراحی مجدد بصری، OneDrive Home جدید مایکروسافت برای شما طراحی شده که بتوانید به راحتی فایل ها را در OneDrive پیدا کنید و به آنها دسترسی داشته باشید.

توصیه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در For You Section جدید وجود دارد، که گزینه‌های جدیدی برای شما دارد تا مستقیماً از صفحه اصلی خود به فایل‌ها بازگردید. همچنین می‌توانید فهرست را با استفاده از دکمه‌های جدید برای PDF، PowerPoint، Excel، Word و غیره فیلتر کنید. برخی از ترفندهای دیگر در OneDrive Home شامل یک دکمه جدید Add New است که به شما کمک می کند فایل هایی را از قالب ها در انواع برنامه های مایکروسافت 365 ایجاد کنید. حتی می‌توانید رنگ‌های پوشه‌هایی را که ایجاد می‌کنید انتخاب کنید تا به سازماندهی شما کمک کند. و هنگامی که یک پوشه را به اشتراک می گذارید، انتخاب رنگ با کسانی که آن را به اشتراک می گذارید منعکس می شود.

فراتر از آن، مایکروسافت حتی نمای اشتراکی را به‌روزرسانی کرد، بنابراین شما می‌توانید به همه فایل‌ها، صرف نظر از نحوه اشتراک‌گذاری، با فیلترهای جدید و گزینه‌های جدید برای دلخواه فایل بدون در نظر گرفتن نوع محتوا، دسترسی داشته باشید. با این نمای مورد علاقه، می توانید راحت تر از نوار کناری به فایل های خود بازگردید، و حتی می توانید یک میانبر برای یک فایل نیز ایجاد کنید، بنابراین می توانید آن را به پیوندی به هر پوشه در OneDrive اضافه کنید.

نمای جدید People view، که فایل‌های افرادی را که با آنها کار می‌کنید نشان می‌دهد، و نمای meeting view,، برای نمایش فایل‌های جلسات شما، فهرست تغییرات در OneDrive Home را محدود کنید. در نهایت، به زودی OneDrive Home نیز یک نمای رسانه ای برای دسترسی به دارایی های عکس و ویدیو از یک مکان خواهد بود. حتی می‌توانید مستقیماً از Teams به OneDrive دسترسی پیدا کنید و همین نمای جدید For You را در اواخر دسامبر امسال دریافت کنید.

مایکروسافت همچنین در حال آوردن هوش مصنوعی کوپایلت به وان درایو است. این تجربه هنوز برای آزمایش در دسترس نیست، اما چند چیز وجود دارد که مایکروسافت برای آن در نظر گرفته است. می‌توانید از زبان طبیعی در کادر جستجو برای یافتن فایل‌های به اشتراک گذاشته شده توسط یک فرد خاص در یک زمان خاص استفاده کنید. همچنین می‌توانید از باز کردن یک سند برای مشاهده مرتبط بودن آن با جستجوی شما اجتناب کنید و به سادگی از Copilot بخواهید که موارد آماده را برجسته کند. Copilot حتی می‌تواند گام‌های بعدی مانند افزودن به یک پوشه و افراد را به شما پیشنهاد کند تا فایل را با آنها به اشتراک بگذارند و خلاصه‌ای از به‌روزرسانی‌های روزانه در OneDrive را که ممکن است از دست داده باشید به شما ارائه دهد.

منبع
xda-developers
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا