نرم افزار و اینترنت

همه چیز درباره رابط کاربری One 6.0 سامسونگ

One UI 6 جدیدترین نسخه اصلی پوسته اندروید سامسونگ برای دستگاه های گلکسی بوده که بر اساس اندروید 14، دارای چندین ویژگی و پیشرفت جدید است تا تجربه کاربری بهتری را ارائه دهد و گوشی های گلکسی را قادر می سازد از رقبا متمایز شوند. برای آشنایی با برخی از ویژگی‌های برتر One UI 6، با ما همراه باشید.

1. بازطراحی پنل تنظیمات سریع

One UI 6 یک پنل تنظیمات سریع اصلاح‌شده داشته که دسترسی به پرکاربردترین کاشی‌های شما را آسان‌تر می‌کند و شامل کلیدهای Wi-Fi و بلوتوث که جداگانه در بالا قرار دارند و جزئیات بیشتری را نشان می‌دهند. نوار لغزنده روشنایی به طور پیش فرض در زیر کاشی ها نمایش داده می شود. هنگامی که به طور کامل باز می شود، ضامن های محافظ راحتی چشم و حالت تاریک در زیر نوار لغزنده روشنایی نشان داده می شوند. با دسترسی سریع به تنظیمات سریع جدید، می‌توانید با کشیدن انگشت از سمت راست صفحه به پایین به پانل گسترش‌یافته دسترسی پیدا کنید.

اعلانات نیز اندکی اصلاح شده و هشدارهای دریافتی را به طور جداگانه نمایش می دهد. نکته برجسته دیگر، کنترلر پخش کننده رسانه جدید است که از آلبوم به عنوان پس زمینه و انیمیشن های خمیده برای نوار جستجو استفاده می کند. همچنین می توانید پنل تنظیمات سریع گوشی گلکسی خود را به دلخواه شخصی سازی کنید.

2. حالت هواپیما هوشمندتر

در One UI 6، اگر بعد از روشن کردن حالت هواپیما، Wi-Fi یا بلوتوث را فعال کنید، تلفن شما به خاطر می‌آورد. این بدان معناست که دفعه بعد که حالت هواپیما را فعال می‌کنید، به طور خودکار Wi-Fi یا بلوتوث را روشن نگه می‌دارد و شما را از فعال کردن جداگانه آن‌ها در هر بار نجات می‌دهد.

3. بهبود برنامه دوربین

One UI 6 چندین پیشرفت برای اپلیکیشن Camera دارد. با فعال بودن خطوط شبکه، یک خط تراز در منظره یاب هنگام عکس گرفتن یا ضبط فیلم ظاهر می شود. این به شما کمک می کند تا عکس را به درستی تراز کنید. ویجت دوربین جدید در One UI 6 به شما امکان می دهد مستقیماً به حالت دوربین انتخابی خود بروید و چندین ویجت را روی صفحه خود قرار دهید و حتی آلبومی را که عکس ها در آن ذخیره می شوند را مشخص کنید.

برخی از ویژگی‌های دستیار دوربین نیز مستقیماً در اپلیکیشن ادغام شده‌اند، مانند بهینه‌سازی کیفیت، که به شما امکان می‌دهد بین کیفیت تصویر و سرعت پردازش سریع‌تر تصمیم بگیرید. واترمارک چندین گزینه تراز جدید دارد، بنابراین می توانید آن را در بالا یا پایین عکس قرار دهید. در نهایت، عناصر رابط به روز شده اند تا ظاهر و احساسی مدرن به آنها بدهد.

4. فونت سیستم جدید

One UI 6 یک فونت سیستم جدید طراحی شده توسط سامسونگ را معرفی می کند که بسیار تمیزتر و خواندن آسان تر است. می‌توانید فونت‌ها را روی گوشی‌های گلکسی نصب و تغییر دهید، بنابراین اگر فونت جدید را دوست ندارید نگران نباشید.

5. گالری پیشرفته و ویرایشگر عکس

برنامه گالری سامسونگ و ویرایشگر عکس داخلی چندین پیشرفت مفید در One UI 6 دریافت کرده اند. در گالری، هنگامی که یک مورد را از یک عکس کلیپ می‌کنید، می‌توانید آن را به عنوان برچسب ذخیره کنید. به این ترتیب، می توانید از آن در هنگام ویرایش سایر موارد رسانه ای استفاده کنید. برنامه گالری پشتیبانی از کشیدن و رها کردن دو انگشت را به دست آورده است که مدیریت کتابخانه را آسان تر می کند.

تصاویر و ویدیوها را با یک انگشت انتخاب کنید، با انگشت دوم خود به آلبوم بروید و آنها را در آنجا رها کنید. برنامه گالری سامسونگ با استفاده از آیفون‌ها، اکنون به شما امکان می‌دهد ویرایش‌ها را روی عکس‌ها کپی و جای‌گذاری کنید و ویرایش دسته‌ای را آسان‌تر می‌کند. در مورد ویرایشگر عکس، بسیاری از پس‌زمینه‌ها و افکت‌های جدید را در خود جای داده که می‌توانید از آنها در تصاویر خود استفاده کنید.

6. حالت ها و روتین ها با یکپارچه سازی صفحه قفل

ویژگی حالت‌ها و روتین های کاربردی One UI در One UI 6 حتی بهتر شده و اکنون با صفحه قفل شما یکپارچه می‌شود، بنابراین می‌توانید صفحه‌های قفل مختلفی برای حالت‌های مختلف داشته باشید. به عنوان مثال، وقتی حالت رانندگی فعال است، صفحه قفل گوشی گلکسی شما به طرح‌بندی با ساعت بزرگ‌تر تغییر می‌کند.

سامسونگ همچنین پشتیبانی از چندین عملکرد و شرایط جدید را اضافه کرده و حالت‌ها و روتین ها را بسیار قدرتمندتر کرده است.

One UI 6 دارای بسیاری از ویژگی های مفید جدید است

موارد بالا فقط لیست کوچکی از ویژگی ها و تغییرات جدیدی است که سامسونگ در One UI 6 معرفی کرده است. چندین پیشرفت جزئی اما کاربردی دیگر مانند ایموجی های جدید، ویجت جدید آب و هوا، گزینه های دسترسی جدید و موارد دیگر وجود دارد. اینها علاوه بر تمام ویژگی های امنیتی و حریم خصوصی است که گوگل در اندروید 14 معرفی کرده است. سامسونگ به بهبود One UI 6 با به‌روزرسانی‌های آینده که معمولاً در کنار دستگاه‌های پرچمدار جدید گلکسی خود عرضه می‌شوند، ادامه خواهد داد.

منبع
makeuseof
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا