نرم افزار و اینترنت

سایت مایکروسافت استور بازطراحی شد

مایکروسافت تغییرات هیجان انگیزی را در بیلد Windows 11 Insider Canary به تازگی منتشر کرد، اما چیزی که دیروز توجه کسی را جلب نکرد، راه اندازی بی سر و صدا مایکروسافت از وب سایت مایکروسافت استور بازطراحی شده بود. سرویس کلاینت وب جدید مایکروسافت استور اکنون بسیار شبیه اپلیکیشن هایش در ویندوز 11 شما است.

چندین چیز در آخرین نسخه سایت مایکروسافت استور تغییر کرده است. اولین چیزی که توجه شما را جلب می کند طراحی جدید بوده که اکنون با اپلیکیشن مایکروسافت استور مطابقت دارد. وب‌سایت کاملاً جدید مایکروسافت استور با اصول سیستم طراحی روان این شرکت مطابقت دارد و المان های طراحی مانند Acrylic، Reveal، Depth و Motion و موارد دیگر را برای شبیه‌تر شدن به برنامه ترکیب می‌کند.

بخشی از اجرای طراحی مجدد نیز آوردن طرح مبتنی بر کارت به وب سایت فروشگاه اپلیکیشن بود. بخش‌هایی از محتوا مانند فهرست‌های اپلیکیشن ها، توصیه‌ها، و فهرست‌های دسته‌بندی اکنون در قالب کارت مانند در پورتال مایکروسافت استور جدید ارائه می‌شوند. تغییرات بصری معرفی شده در سرویس کلاینت وب مایکروسافت استور بیشتر است. به عنوان مثال، هیچ گزینه Categories برای اپلیکیشن ها در سمت چپ سایت وجود ندارد و همچنین کادر جستجو را در آنجا مشاهده نخواهید کرد.

سایدبار ناپدید شده و اکنون کادر جستجو کمی در بالا سمت راست ظاهر می شود. در کنار نوار جستجو دکمه ای برای باز کردن برنامه مایکروسافت استور وجود دارد. این دکمه جدید نیست، اما اکنون دارای لوگوی فروشگاه مایکروسافت بوده و کمی تغییر طراحی کرده است. اگر از طرفداران گزینه Categories برنامه های قبلی در سمت چپ هستید، اکنون باید به پایین صفحه وب مایکروسافت استور بروید و به دنبال مجموعه ها بگردید، مکانی واحد برای کشف سریع تمام تم های ویندوز، پازل. بازی ها، و بسیاری دیگر.

بالاترین بخش صفحه وب گزینه‌هایی برای جابه‌جایی سریع بین صفحه اصلی، برنامه‌ها و بازی‌ها، جدا از نوار جستجو دارد. با این حال، صفحه نصب برنامه در وب سایت دقیقاً کپی برداری از برنامه نیست. مانند پورتال قبلی مایکروسافت استور، لوگوی برنامه را در کنار دکمه Install در بالای صفحه در پورتال جدید خواهید دید. برعکس، اپلیکیشن مایکروسافت استور این گزینه را دارد که برنامه‌ها، لوگوی برنامه و رتبه‌بندی‌ها را در سمت چپ نصب کند و نه در بالا.

منبع
xda-developers
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا