نرم افزار و اینترنت

Funtouch OS 14 منتشر شد

ویوو نسخه بتای اندروید 14 را برای ویوو ایکس 90 پرو در ماه مه منتشر کرد و برنامه پیش نمایش سیستم عامل Funtouch 14 مبتنی بر اندروید 14 را برای این تلفن هوشمند در ماه سپتامبر اعلام کرد. امروز این شرکت از نسخه پایدار رابط کاربری Funtouch OS 14 رونمایی کرده و دستگاه های شرایط برای ارتقا را به همراه جدول زمانی برای عرضه نسخه بتا به اشتراک گذاشت.

این لیست شامل بیش از 30 گوشی هوشمند است که ویوو X90 و X90 پرو در اواسط اکتبر بروزرسانی‌های بتا دریافت می‌کنند. X80 پرو در اواسط نوامبر دنبال خواهد شد و X80، V29 Pro، V29، V27 Pro و V27 در ماه دسامبر بروزرسانی‌ها را دریافت خواهند کرد. برای مشاهده لیست کامل با جدول زمانی عرضه، می توانید تصویر زیر را بررسی کنید.

iQOO همچنین نقشه راه خود را برای انتشار نسخه بتا Funtouch OS 14 به اشتراک گذاشت. بیش از ده ها گوشی هوشمند iQOO واجد شرایط ارتقا هستند و iQOO 11 اولین گوشی است که طعم Funtouch OS 14 را می چشد. این به روز رسانی امروز منتشر می شود، بنابراین علاقه مندان می توانند در اواخر امروز در برنامه بتا ثبت نام کنند. برای نقشه راه کامل می توانید تصویر زیر را بررسی کنید. همچنین، توجه داشته باشید که iQOO سیستم عامل Funtouch 14 را برای Z5 و مدل‌های قدیمی‌تر منتشر نخواهد کرد.

Funtouch OS 14 در درجه اول بر پنج حوزه شخصی سازی، بهره وری، مولتی تسکینگ، صاف بودن و حریم خصوصی متمرکز است. برای شخصی سازی، اکنون سه طرح بندی ساعت را روی صفحه قفل با هشت استایل فونت و انتخاب رنگ هوشمند دریافت می کنید. همچنین می توانید یک پالت رنگی تک رنگ روی سیستم اعمال کنید تا با والپیپرهای خود مطابقت داشته باشد. این بر اساس متریال شما طراحی شده و MY Color Palette نامیده می شود.

علاوه بر این، اکنون بیش از 90 استایل نمایشگر همیشه روشن در فروشگاه تم موجود است و می توانید آهنگ های زنگ مختلف را برای سیم کارت های مختلف انتخاب کنید. در بخش بهره وری، اکنون ابزارهای ویرایش ویدیوی جدیدی دارید که امکان اکسپورت ویدیو با کیفیت اصلی و بدون ضرر را فراهم می کند. همچنین می‌توانید ویدیوها را با رزولوشن 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه اکسپورت کنید. علاوه بر این، 25 فیلتر جدید برای ویرایش ویدیو وجود دارد که همگی در تصاویر کوچک بهبود یافته ارائه شده اند.

تجربه پخش ویدیو نیز بهبود یافته است زیرا اکنون می‌توانید سرعت پخش ویدیو، پخش حلقه‌ای و گرفتن اسکرین شات را تنظیم کنید. برای انجام مولتی تسکینگ، یک پنجره کوچک دارید که با کاهش دادن برنامه به پنجره کوچکی که در پس‌زمینه فعال می‌ماند و می‌توان در زمانی که از برنامه دیگری استفاده می‌کنید، چند کار را آسان‌تر کرد. به علاوه از تعلیق سوایپ جانبی پشتیبانی می کند و می توانید تا 12 پنجره کوچک فعال در پس زمینه داشته باشید.

Funtouch OS 14 با ویژگی‌های RAM Saver، Extended RAM 3.0، Motion Blur و App Retainer تجربه‌ای روان‌تر ارائه می‌دهد. RAM Saver تا 600 مگابایت فضا برای راه‌اندازی سریع چند برنامه آزاد می‌کند، در حالی که Extended RAM 3.0 به شما امکان می‌دهد تا حداکثر 36 برنامه فعال در پس‌زمینه گوشی هوشمند 12 گیگابایتی رم (حداکثر 27 برنامه با 8 گیگابایت رم) داشته باشید.

از سوی دیگر، App Retainer تضمین می‌کند که بیش از 100 اپلیکیشن در لیست سفید که در پس‌زمینه هستند و به صورت دستی بسته نشده‌اند، به آخرین رابط خود بازگردانده می‌شوند تا کاربران بتوانند از جایی که کار را متوقف کرده‌اند ادامه دهند و تجربه‌ای بدون وقفه را ارائه دهند. اگرچه این ویژگی کاملاً جدید نیست، زیرا iQOO قبلاً آن را با iQOO Neo7 Pro معرفی کرده بود.

در مورد Motion Blur، این ویژگی در حین جابجایی اپلیکیشن ها با 18.7 درصد انیمیشن روان و با نرخ تازه سازی 60 هرتز، انیمیشن روانی ارائه می دهد. در نهایت، ما حریم خصوصی داریم که اکنون با بهبود پنهان کردن برنامه و محافظت از رمز عبور برای عکس های مخفی و Screen Mirroring تضمین شده است. ویژگی Screen Mirroring از باز شدن اعلان‌ها جلوگیری می‌کند، بنابراین وقتی محتوای گوشی در دستگاه دیگری منعکس می‌شود، اطلاعات شما فاش نمی‌شود.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا