کنسول و بازی

پشتیبانی از WebView2 در کنسول ایکس باکس برای ساخت اپلیکیشن ها

مایکروسافت در حال ایجاد یک ارتقاء پشت صحنه برای توسعه دهندگانی است که می خواهند اپلیکیشن های رسانه ای برای کنسول های ایکس باکس خود بسازند. امروز، این شرکت اعلام کرد که پشتیبانی WebView2 را برای ساخت اپلیکیشن های Xbox اضافه کرده است.

امروز مایکروسافت با انتشار پستی در وبلاگ خود اعلام کرد که این ویژگی توسعه جدید “یک درخواست اصلی از توسعه دهندگان برنامه رسانه ای WebView2 و Xbox ما بوده است”. پیش از این، اپلیکیشن های رسانه ایکس باکس از پلتفرم قدیمی EdgeHTML WebView پشتیبانی می کردند. به گفته مایکروسافت، حرکت به WebView2 جدیدتر، “توسعه‌دهندگان برنامه Xbox را قادر می‌سازد تا از APIهای وب مدرن در برنامه‌های خود استفاده کنند”، در حالی که عملکرد کلی بهتری را برای آن برنامه‌ها ارائه می‌دهد.

مایکروسافت برای اولین بار در سال 2020، ابزار WebView2 را به طور کلی برای ساخت برنامه های Win32 C/C++ در دسترس قرار داد. این برنامه مبتنی بر مرورگر اج  کرومیوم است. افزودن این پشتیبانی برای کنسول‌های ایکس‌باکس مایکروسافت می‌تواند منجر به انتقال بسیاری از برنامه‌ها به پلتفرم شود.

در واقع، یکی از برنامه های ایکس باکس که قبلاً با ابزار WebView ساخته شده بود، برنامه Starz است. کاربران Xbox که برای سرویس استریم پریمیوم ثبت نام می کنند، اگر بخواهند فیلم های اخیر Lionsgate مانند John Wick Chapter 4 و Plane یا سری های اصلی آن مانند Outlander و غیره را پخش کنند، می توانند به نسخه جدید برنامه Xbox دسترسی داشته باشند.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا