نرم افزار و اینترنت

مایکروسافت اپلیکیشن های Maps و Movies and TV را از ویندوز 11 حذف می کند

مایکروسافت خبر خوبی برای کسانی دارد که فکر می کنند ویندوز 11 تعداد زیادی برنامه استوک را باندل می کند. با شروع بیلد 25987 که امروز در کانال Canary منتشر شد، همه نصب‌های تمیز ویندوز 11 دیگر دو برنامه را در بسته‌بندی ندارند: Windows Maps و Movies and TV.

شایان ذکر است فوراً این تغییر بر مشتریانی که نسخه 25897 را از نسخه‌های قدیمی‌تر به‌روزرسانی می‌کنند، تأثیری نخواهد داشت. اگر آن دو اپلیکیشن را نصب کرده باشید، از ارتقاء زنده مانده و در سیستم شما باقی می مانند. علاوه بر این، هیچ برنامه‌ای برای حذف Windows Maps و Movies and TV از مایکروسافت استور وجود ندارد، بنابراین افرادی که نیاز دارند همچنان می‌توانند پس از نصب ویندوز، آنها را در هر زمانی دانلود کنند.

مایکروسافت در مورد اینکه چرا تصمیم به حذف دو اپلیکیشن از ویندوز 11 گرفته، اظهار نظری نکرده است. حذف آنها نمی تواند فضای قابل توجهی از دیسک را ذخیره کند زیرا هر دو برنامه فقط چند مگابایت نیاز دارند. Windows Maps و Movies and TV ویندوز به ندرت به‌روزرسانی‌ها را دریافت می‌کنند، و اولی حتی برخی از ویژگی‌های خود را زمانی که مایکروسافت پشتیبانی از نقشه آفلاین را حذف کرد، از دست داد. به جرات می توان گفت که تعداد کمی از کاربران ویندوز 11 از دست دادن خود ناراحت خواهند شد.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا