موبایل و تبلت

با سنسور جدید سامسونگ ایزوسل GNK آشنا شوید

سامسونگ امروز از سنسور تصویر جدیدی به نام ISOCELL GNK رونمایی کرد. این سنسور دوربین 50 مگاپیکسلی قابلیت های عکاسی و فیلمبرداری بسیاری از دستگاه های سامسونگ و در واقع غیرسامسونگ را گسترش می دهد، زیرا این شرکت یکی از تامین کنندگان پیشرو سنسورهای تصویر در بازار است.

حسگر جدید نسبت به نسل قبلی خود، GN1، پیشرفت‌های چشمگیری دارد، از جمله توانایی تولید تصاویر با محدوده دینامیکی تا 120 دسی‌بل. این امر با سه حالت ISO مختلف امکان پذیر است که دامنه دینامیکی را بهبود می بخشد و در عین حال باعث کاهش مصنوعی حرکتی می شود. سنسور  50 مگاپیکسلی ایزوسل GNK همان اندازه 1/1.3 اینچی مدل قبلی خود را حفظ می کند، حتی همان اندازه پیکسل 1.2 میکرونی را دارد، اما سامسونگ در جاهای دیگر بهبودهایی را برای ارائه قابلیت‌های عکاسی و فیلم‌برداری پیشرفته انجام داده است.

از جمله مواردی مانند فوکوس خودکار Dual Pixel Pro که قادر به فوکوس سریع بر روی اجسام در حال حرکت هر زمان که در کادر هستند، می باشد. کاربران حرفه ای از توانایی سنسور برای گرفتن تصاویر 14 بیتی RAW برای رنگ های زنده تر قدردانی خواهند کرد. فیلمبرداری با وضوح 8K و 30 فریم در ثانیه بدون افت زیاد در میدان دید امکان پذیر است. فوکوس خودکار علاوه بر فیلمبرداری HDR در حالت FHD با نرخ فریم تا 240 فریم بر ثانیه برای ویدیو نیز پشتیبانی می شود. سامسونگ هنوز تایید نکرده که کدام گوشی های خاص با این سنسور عرضه خواهند شد. با عرضه‌های کامل آن در سال 2023، ناگفته نماند که اولین گوشی‌های گلکسی که از حسگر جدید ISOCELL GNK استفاده می‌کنند، همان‌هایی هستند که در سال 2024 عرضه می‌شوند.

منبع
sammobile
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا