موبایل و تبلت

با گجت هوش مصنوعی Humane Ai Pin آشنا شوید

یک استارتاپ در سانفرانسیسکو به نام Humane امروز اولین محصولی را که روی آن کار کرده، رونمایی کرد. این گجت Ai Pin نام دارد و با سنجاق روی پیراهن شما قرار گرفته و مجهز به هوش مصنوعی مایکروسافت و OpenAI می باشد.

این دستگاه، یک پوشیدنی 699 دلاری در دو بخش است: یک دستگاه مربع شکل و یک بسته باتری که به صورت مغناطیسی به لباس یا سطوح دیگر شما متصل می شود. علاوه بر این قیمت، 24 دلار هزینه ماهانه برای اشتراک Humane نیز وجود دارد که شماره تلفن و پوشش داده را از طریق شبکه T-Mobile در اختیار شما قرار می دهد. به گفته شرکت این دستگاه در اوایل سال 2024 ارسال خواهد شد و پیش‌سفارش‌ها از 16 نوامبر آغاز می‌شود.

Ai Pin از پردازنده اسنپدراگون استفاده می‌کند و شما آن را با ترکیبی از کنترل صوتی، دوربین، ژست‌ها و یک پروژکتور داخلی کوچک کنترل می‌کنید. خود Pin حدود 34 گرم وزن دارد و “تقویت کننده باتری” 20 گرم دیگر اضافه می کند. دوربین داخلی عکس های 13 مگاپیکسلی می گیرد و پس از به روز رسانی نرم افزار نیز فیلم می گیرد.

برخلاف دستگاهی مانند Rewind Pendant، قرار نیست همیشه ضبط کند و حتی به یک کلمه بیدار هم گوش نمی دهد. باید با ضربه زدن و کشیدن روی صفحه لمسی، دستگاه را به صورت دستی فعال کنید، و “Trust Light” پین چشمک می زند تا به شما و ظاهراً همه افراد دیگر اطلاع دهند که در حال جمع آوری داده است. وظیفه اصلی پین اتصال به مدل های هوش مصنوعی از طریق نرم افزاری است که شرکت AI Mic نامیده است.

در بیانیه مطبوعاتی Humane به مایکروسافت و OpenAI اشاره شده، و گزارش‌های قبلی نشان می‌دهد که Pin عمدتاً از GPT-4 پشتیبانی می‌کند. Humane می گوید که دسترسی به ChatGPT در واقع یکی از ویژگی های اصلی دستگاه است. سیستم عامل آن که Cosmos نام دارد به گونه ای طراحی شده  که به جای درخواست از شما برای دانلود و مدیریت برنامه ها، درخواست های شما را به ابزارهای مناسب هدایت کند.

کاری که Humane می‌خواهد با پین انجام دهد این است که اساساً تمام بخش‌های رابط را از فناوری شما دور کند. صفحه اصلی یا تنظیمات و حساب‌های زیادی برای مدیریت ندارد. ایده این است که شما فقط می توانید با Pin صحبت کنید یا آن را لمس کنید، بگویید چه می خواهید انجام دهید یا بدانید، و این به طور خودکار اتفاق می افتد. در طول سال گذشته، شاهد بودیم که تعداد زیادی از قابلیت‌ها از طریق یک دستور متنی ساده برای یک ربات چت در دسترس قرار گرفت. Humane در تلاش است تا با همین روحیه یک ابزار بسازد.

فراتر از آن، به نظر می رسد که هدف اصلی دستگاه به عنوان چیزی شبیه به یک موتور جستجوی پوشیدنی مبتنی بر LLM باشد. این شرکت به Wired گفت که قصد دارد قابلیت‌های ناوبری و خرید را اضافه کند، و به توسعه دهندگان راه‌هایی برای ساخت ابزارهای خود ارائه دهد.

منبع
theverge
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا