نرم افزار و اینترنت

اپلیکیشن Seeing AI برای کاربران کم بینا و نابینا به اندروید می آید

اپلیکیشن مایکروسافت Seeing AI از امروز برای اولین بار بر روی دستگاه های اندرویدی در دسترس است. می توانید آن را از گوگل پلی استور دانلود کنید. هدف این اپلیکیشن رایگان کمک به نابینایان و کم بینایان برای درک بیشتر دنیای اطرافشان با کمک دوربین گوشی‌های هوشمند و روایت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی است.

مایکروسافت می گوید اپلیکیشن اندرویدش از آخرین پیشرفت های این شرکت در زمینه هوش مصنوعی مولد استفاده می کند و دارای ویژگی های مشابه نسخه iOS است. با توجه به اینکه بیش از 3 میلیارد کاربر اندروید در سراسر جهان وجود دارد، این اپلیکیشن می تواند به بهبود کیفیت زندگی بسیاری از افراد کمک کند.

مشاهده آخرین ویژگی های هوش مصنوعی با کمک بازخورد کاربران ساخته شده است. مایکروسافت می گوید که این برنامه اکنون توضیحات دقیق تری از تصاویر ارائه می دهد. به طور پیش‌فرض، Seeing AI خلاصه‌ای از آنچه را که یک عکس نشان داده، ارائه می‌کند. هنگامی که کاربر روی نماد “more info” ضربه می‌زند، اپلیکیشن توضیحات بسیار عمیق‌تری از تصویر ایجاد می‌کند. انگشت خود را روی صفحه حرکت دهید و برنامه می تواند مکان اشیاء مختلف را به شما بگوید. عکس ها را می توان از برنامه های دیگر نیز وارد کرد.

یکی دیگر از ویژگی هایی که مایکروسافت اخیراً به دنبال بازخورد کاربران ارائه کرده، امکان پرسیدن سؤال در مورد یک سند است. پس از اسکن یک سند، می‌توانید از Seeing AI سوالاتی در مورد مواردی مانند آیتم‌های منو یا قیمت یک آیتم در صورتحساب بپرسید. همچنین می توانید از آن بخواهید مقاله ای را که اسکن کرده اید خلاصه کند. این برنامه راهنمای صوتی در مورد نحوه اسکن صفحه چاپ شده را در اختیار کاربر قرار می دهد.

Seeing AI راه‌های بسیاری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا با گرفتن دوربین یا عکس گرفتن از چیزی، دنیای اطراف خود را بیابند. به عنوان مثال، برنامه به محض اینکه دوربین آن را برمی دارد، متن کوتاهی را می خواند. Seeing AI می‌تواند بارکدها را اسکن کند و اطلاعات محصول مانند نام و جزئیات بسته‌بندی را در صورت موجود بودن ارائه دهد، که به ویژه در مورد درمان دارویی مفید می باشد.

علاوه بر این، این برنامه می تواند به شناسایی افراد (و حالات چهره آنها)، ارز، رنگ ها و روشنایی کمک کند. همچنین می‌تواند متن دست‌نویس را به برخی از زبان‌ها بخواند. Seeing AI در روز جهانی افراد دارای معلولیت به اندروید می آید. این اپلیکیشن اکنون به 18 زبان در دسترس است: چک، دانمارکی، هلندی، انگلیسی، فنلاندی، فرانسوی، آلمانی، یونانی، مجارستانی، ایتالیایی، ژاپنی، کره ای، نروژی بوکمال، لهستانی، پرتغالی، روسی، اسپانیایی، سوئدی و ترکی. مایکروسافت قصد دارد این تعداد را در سال 2024 به 36 زبان افزایش دهد.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا