نرم افزار و اینترنت

اندروید 12 گو ادیشن با عملکرد بهبودیافته معرفی شد

چند ماه از انتشار سیستم عامل اندروید 12 توسط گوگل می گذرد و اکنون این غول فناوری سرانجام نسخه کاهش یافته آن را برای گوشی های هوشمند سطح پایین – اندروید 12 گو ادیشن (Android 12 Go Edition) معرفی کرده است.

نسخه جدید Go Edition اندروید با چندین ارتقاء و بهبود به خصوص از نظر عملکرد و حفظ حریم خصوصی ارائه می شود. این شرکت می‌گوید که اندروید 12 گو ادیشن می‌تواند تا 30 درصد عملکرد سریع‌تری در مقایسه با بهترین گوشی های اندروید گو که در حال حاضر در بازار موجود است، ارائه دهد. امیدواریم این بدان معناست که کاربران مجبور نباشند چند ثانیه قبل از بارگذاری برنامه روی صفحه منتظر بمانند.

همچنین به نظر می رسد گوگل عملکرد باتری را در این سیستم عامل به روز بهبود بخشیده است، زیرا ادعا می شود که سیستم به طور خودکار برنامه هایی را که برای مدت طولانی استفاده نمی شوند Hibernate می کند. تمرکز فزاینده‌ای بر بهبود تجربه کاربر وجود دارد و در راستای آن، گوگل قابلیتی را اضافه کرده که گزینه‌هایی را به کاربران نشان می‌دهد تا محتوای نمایش داده شده روی صفحه را هنگام پیمایش به صفحه برنامه‌های اخیر ترجمه کنند.

همچنین از اشتراک گذاری اپ ها با دستگاه های اندرویدی نزدیک با استفاده از Nearby Share و Google Play پشتیبانی می کند. به علاوه، پروفایل ها اکنون در صفحه قفل در دسترس هستند که تجربه را برای کاربران ساده‌تر می‌کند. با توجه به نگرانی کاربران در مورد حفظ حریم خصوصی، این شرکت اکنون داشبورد حریم خصوصی را معرفی کرده که کاربران می توانند برنامه هایی را ببینند که به داده های حساس دسترسی دارند. همچنین یک نشانگر وجود دارد که وقتی یک برنامه از دوربین یا میکروفون روی دستگاه استفاده می کند، به کاربران اطلاع می دهد.

جدای از تغییرات در سراسر سیستم، برخی از اپ  های داخلی نیز دارای ویژگی های جدیدی هستند. به عنوان مثال، برنامه Files Go با قابلیتی به روز شده است که به کاربران امکان می دهد فایل های حذف شده را ظرف 30 روز بازیابی کنند. گوگل همچنین به اشتراک گذاشته است که بیش از 200 میلیون کاربر با دستگاه های اندروید گو ادیشن وجود دارد. این شرکت همچنین تایید کرده است که اولین دستگاه های اندروید 12 نسخه گو اوایل سال آینده عرضه خواهند شد.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا