امنیت

AV-Comparatives و AV-TEST گزارش ارزیابی آنتی ویروس ها را منتشر کردند

AV-TEST و AV-Comparatives به تازگی جدیدترین گزارش ارزیابی خود را منتشر کرده اند و در این مقاله، ما به نحوه عملکرد آنتی ویروس های مختلف آزمایش شده از نظر تأثیر سیستم/عملکرد نگاه می کنیم. ابتدا، نتایج تست عملکرد اکتبر 2023 AV-Comparatives را داریم. در حالی که مایکروسافت دیفندر در بیشتر دسته بندی ها خوب بود، در Archiving/Unarchiving (فشرده سازی/رفع فشرده سازی) خیلی خوب عمل نکرد.

این آزمایش بر روی ویندوز 10 نسخه 64 بیتی انجام شد و اگر نمی‌دانید که یک سیستم ویندوز 11 چقدر می‌تواند تفاوت ایجاد کند، اخیراً دو سناریو جداگانه را آزمایش کردیم که در آن ویندوز 10 را با یک نسخه تمیز ویندوز 11 و یک ارتقاء در محل مقایسه کردیم که Defender در دسته نصب برنامه ها اپلیکیشن ها نیست.

AV-Comparatives AV-TEST performance impact protection test for October 2023

بدترین عملکرد در بین محبوب ترین ها، طبق نمودار بالا، به نظر می رسد McAfee باشد، در حالی که در طرف دیگر طیف، Kaspersky، ESET و Avira را داریم. علاوه بر این، AV-Comparatives همچنین از مجموعه معیار PCMark استفاده کرد و امتیازات را با امتیاز AV-C خود ترکیب کرد تا یک امتیاز تاثیر ترکیبی ایجاد کند. در این معیار، مایکروسافت دیفندر با امتیاز کلی تاثیر 18.6 یکی از بدترین ها بود. فقط Total Defense با 27.0 ضعیف تر بود. بهترین عملکرد ESET با امتیاز Impact تنها 1.4 بود.

AV-Comparatives October 2023 performance impact test

در مرحله بعد، ما اعداد AV-TEST را داریم و آنها روی ویندوز 11 انجام شده‌اند. عملکرد Defender، مانند AV-Comparatives، در اینجا نیز بهترین نیست زیرا 5.5 از 6.0 را به دست آورده است.

AV-Comparatives AV-TEST performance impact protection test for October 2023

وقتی به تفکیک امتیازات در تصویر زیر نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که Defender در نصب برنامه‌های پرکاربرد ضعیف عمل کرده است. در واقع، این بار (34 درصد) نسبت به دفعه قبل (29 درصد) کمی بدتر عمل کرده است. این نیز با یافته های AV-Comparatives مطابقت دارد. دسته دیگری که Defender در آن پسرفت کرده، “راه اندازی وب سایت های محبوب” است.

AV-TEST MS Defender performance impact protection test for October 2023

با حرکت از Defender، یک نکته نسبتاً عجیب این است که Avast و AVG با وجود اینکه هر دو بر روی یک موتور ساخته شده اند، امتیازهای 6.0 و 5.5 را در رده عملکرد AV-TEST کسب می کنند.

همانطور که در بالا می بینید، به نظر می رسد تأثیر سیستمی که این دو دارند بیشتر شبیه به زمانی است که وب سایت های محبوب راه اندازی می شوند. بنا به دلایلی، به نظر می‌رسد AVG با موقعیت‌های مرور وب دست و پنجه نرم می‌کند، زیرا تأثیر 34 درصدی از خود نشان داده است، حتی اگر عملکرد آن دقیقاً در مقایسه با Avast (19 درصد) باشد. این با گزارش AV-Comparatives مطابقت ندارد و تفاوت در سیستم عامل ممکن است دلیل بروز این اختلاف باشد.

یکی دیگر از محصولات پرطرفدار که طبق AV-TEST یک سیستم عامل است، Norton است زیرا در معیارهای “نصب برنامه های مکرر” عملکرد ضعیفی دارد، مشابه Windows Defender. اما این با داده های AV-Comparatives مطابقت ندارد.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا