لپ تاپ

با این لپ تاپ قدرتمند مجهز به تراشه 64 هسته ای AMD EPYC آشنا شوید

یک سازنده لپ‌تاپ چینی پیکربندی منحصربه‌فردی را گردآوری کرده که حداکثر پردازنده 64 هسته‌ای AMD EPYC، پردازنده‌های گرافیکی رومیزی NVIDIA RTX 40 و خنک‌کننده مایع را ارائه می‌دهد. این لپ تاپ با دو پیکربندی مختلف پردازنده AMD EPYC به نام های EPYC 7713 و EPYC 9554 عرضه می شود که هر دو تراشه های 64 هسته ای بر اساس معماری Zen 3 و Zen 4 هستند.

گنجاندن پردازنده های سرور در بخش لپ تاپ به خودی خود چیزی است که در بازار لپ تاپ استاندارد نیست زیرا یکپارچه سازی آنها یک دستاورد است زیرا شما با مشکلاتی مانند مصرف انرژی بالا همراه با دمای بالاتر روبرو هستید. ناگفته نماند مکانیزم خنک‌کننده‌ای که برای خنک کردن غول‌های CPU Team Red با حداکثر توان 350 وات TDP نیاز دارید، اما سازنده راه‌حل جالبی را در نظر گرفته است.

جدا از گنجاندن پردازنده AMD EPYC، این لپ‌تاپ همچنین دارای پردازنده گرافیکی سطح دسکتاپ GeForce RTX 4080 انویدیا است که با توجه به فرم فاکتور آن، باز هم برای دستگاه بسیار شگفت‌انگیز است. چنین مشخصاتی نه تنها لپ‌تاپ را به یک لپ‌تاپ با کارایی بالا تبدیل می‌کند، بلکه یک ایراد دارد و آن اندازه آن است.

با توجه به تصاویر منتشر شده، لپ‌تاپ بسیار حجیم‌تر و ضخیم‌تر از یک لپ‌تاپ معمولی بوده و با توجه به این واقعیت که مشخصات پیشرفته‌ای دارد، قابل توجیه است. داشتن یک پردازنده و گرافیک دسکتاپ سرور محور که در یک لپ‌تاپ ادغام شده‌اند چیزی نیست که هر روز شاهد آن باشیم، و دیدن اینکه چه نوع واکنشی از سوی مصرف‌کنندگان می‌بینیم جالب خواهد بود.

برای تکمیل همه چیز، لپ تاپ با مکانیزم خنک کننده “متمایز” همراه است تا لپ تاپ عظیم و اجزای موجود در آن را خنک کند. این دستگاه دارای اولین سیستم خنک کننده مایع تقسیم شده داخلی است که از رادیاتورها به جای لوله های حرارتی برای افزایش اتلاف گرما از راه حل های خنک کننده معمولی استفاده می کند. همراه با یک پمپ آب داخلی و مخزن آب برای اطمینان از خنک ماندن قطعات شما ارائه می‌شود، اما مراقب باشید، زیرا ما در قبال سطوح سر و صدا در این مورد مسئولیتی نداریم.

ابعاد این لپ‌تاپ 420 در 325 در 46 میلی‌متر بوده که نسبتاً بزرگ‌تر از نسل فعلی موجود در بازار است. این دستگاه دارای صفحه نمایش 17.3 اینچی با وضوح 2.5K با نرخ تازه سازی 240 هرتز (قابل ارتقا به 4K 120 هرتز) و طیف رنگی با 100 درصد sRGB است. همچنین شامل یک صفحه نمایش 3.5 اینچی اختصاصی نظارتی نیز می شود تا مصرف کنندگان را از پارامترهای متعددی مانند دما مطلع کند.

این محصول مطمئناً طراحی ورک استیشن را هدف قرار داده و جایگزینی برای دسکتاپ ارائه می دهد که حمل آن همچنان راحت تر از جابجایی یک دسکتاپ/ایستگاه کاری کامل با سخت افزار مشابه است. طبق گفته سازندگان می توان آن را در یک کیف لپ تاپ 17 اینچی حمل کرد. هیچ صحبتی در مورد قیمت این لپ تاپ وجود ندارد.

منبع
wccftech
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا