صوتی و تصویری

ال جی سری تلویزیون های QNED جدید خود را معرفی کرد

ال‌جی بیشتر به خاطر طیف OLED خود در تلویزیون‌ها شناخته می‌شود، اما در حال گسترش مجموعه LCD با برند QNED 2024 است. برای نمایشگاه CES 2024، این شرکت از یک تلویزیون 98 اینچی QNED LCD پرده برداری کرده است، در حالی که مدل های قبلی از جمله مجموعه 8K خود را با نسخه جدیدی از سیستم تلویزیون هوشمند webOS خود، کروم کست داخلی، ویدیوی تقویت شده با هوش مصنوعی و موارد دیگر به روز رسانی کرده است.

امسال، ال‌جی چهار محدوده QNED (QNED = کوانتوم دات و نانوسل) دارد: 8K miniLED QNED99T، 4K miniLED QNED90T، QNED85T LCD و رنج QNED80T. مدل‌های برتر QNED99T از پردازنده آلفا 9 ال‌جی استفاده می‌کنند که می‌تواند ویدیو و صدا را با استفاده از هوش مصنوعی بهبود بخشد، در حالی که سری QNED90T و QNED85T مجهز به یک پردازنده آلفا 8 به‌روز شده با پردازش، گرافیک و عملکرد هوش مصنوعی بهبودیافته هستند. QNED80T از تراشه رده پایین‌تر Alpha 5 Gen 7 ال‌جی استفاده می‌کند.

همه مدل‌ها webOS 24 ال‌جی را با پروفایل های جداگانه به ارمغان می آورند که امکان توصیه‌های شخصی و تشخیص صدا را برای هر کاربر فراهم می‌کند. همچنین دارای کروم کست داخلی است، بنابراین می‌توانید محتوای دستگاه‌های اندروید و iOS را به ترتیب از طریق AirPlay 2 و Chromecast تماشا کنید. همچنین از سال آینده، تمام تلویزیون‌های QNED ال‌جی به مدت 4 سال به‌روزرسانی‌های webOS را دریافت خواهند کرد. علاوه بر این، برخی از مدل‌های پیشرفته قبلی آن، به‌روزرسانی‌های webOS را نیز به صورت رایگان دریافت خواهند کرد.

مدل 98 اینچی بخشی از سری LG QNED85T است، به این معنی که یک مجموعه LCD 4K میان رده با Local dimming همراه است. این بدان معناست که احتمالاً قیمت مناسب‌تری نسبت به تلویزیون‌های miniLED دارد، اما از کم‌نور دقیق موجود در آن مدل‌ها برخوردار نیست. این تلویزیون آخرین ویژگی‌های تلویزیون هوشمند webOS 24 را خواهد داشت، اما ال‌جی هیچ مشخصات یا قیمت دیگری را فاش نکرد. ال جی همچنین مدل های 50، 55، 65، 75 و 86 اینچی را در این محدوده ارائه خواهد کرد.

ال جی دو مدل 8K (QNED99T) را در اندازه های 75 و 86 اینچی ارائه خواهد کرد. هیچ مشخصات یا قیمتی در دسترس نیست، اما مدل های قبلی به ترتیب حدود 4800 دلار و 6500 دلار در هنگام عرضه قیمت داشتند. همچنین می توانید سطح روشنایی بسیار بالایی تا 3000 نیت، پشتیبانی از Dolby Vision HDR، Dolby Atmos و نرخ تازه سازی 120 هرتز یا بالاتر را برای بازی انتظار داشته باشید. تلویزیون‌های 4K QNED90T نیز از miniLED استفاده می‌کنند و در اندازه‌های 65، 75 و 86 اینچی عرضه می‌شوند.

قسمت پایینی سری (QNED80T) برای خریداران مقرون به صرفه جذاب خواهد بود، اما همچنان جدیدترین ویژگی‌های تلویزیون هوشمند، Dolby Vision و غیره را ارائه می‌دهد. این تلویزیون در مدل‌های 43، 50، 55، 65، 75 در دسترس خواهد بود.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا