صوتی و تصویری

TCL با تلویزیون 115 اینچی MiniLED کوانتوم دات به CES 2024 آمد

شاید تا به حال، TCL بیشتر نه به خاطر کیفیت تلویزیون هایش، بلکه به خاطر قیمت مناسبش شناخته شده است. با این حال، این هفته در نمایشگاه CES 2024، به نظر می رسد این شرکت در تلاش است تا خود را به عنوان پخش کننده برتری معرفی کند که می تواند با شرکت هایی مانند سامسونگ، ال جی و سونی رقابت کند.

این برند به تازگی در کنفرانس مطبوعاتی خود در CES یک مجموعه 115 اینچی جدید به نام 115QM89 را معرفی کرد که ادعا می‌کند بزرگترین تلویزیون MiniLED با فناوری کوانتوم دات است. این تلویزیون انشعابی از خط گسترده تر QM8 TCL است که شامل تلویزیون های درجه یک در محدوده 65 تا 98 اینچی می شود. مجموعه جدید برخی از ویژگی‌های تلویزیون‌های QM8 قبلی TCL را به ارمغان می‌آورد، اما یک سیستم بلندگوی 6.2.2 کاناله را اضافه می‌کند که تجربه سینمای خانگی شبیه صدای فراگیرتری را ارائه می‌دهد. این تلویزیون بزرگ همچنین دارای یک پردازنده TCL AIPQ ULTRA است که به آن اجازه می دهد تصاویری با کیفیت بالاتر و واضح تر از هر یک از تلویزیون های قبلی TCL ارائه دهد.

همچنین قابل ذکر است که 115QM89 دارای 20000 ناحیه کم نور است که برای نمایشگر بزرگتر مهم است، به طوری که سایه ها و هایلایت ها تعریف شده تر به نظر می رسند و باعث می شود فیلم ها و برنامه های تلویزیونی بد خلق و خوی واضح تر روی صفحه نمایش ظاهر شوند. جدا از تلویزیون 115 اینچی، شرکت TCL Q6-Pro پریمیوم را در اندازه‌های صفحه‌نمایش 50 تا 85 اینچی، با local dimming بهبود یافته برای افزایش 33 درصدی روشنایی صفحه نمایش بهتر معرفی کرد. همچنین QM7، یک دستگاه Mini LED دیگر را به مجموعه خود اضافه کرد – که سرعت پردازش و روشنایی صفحه نمایش و همچنین کیفیت کلی تصویر را ارائه می دهد.

در خط پایین‌تر تا متوسط TCL S، این شرکت S5 جدید را معرفی کرد که وضوح 4K UHD را در اندازه‌های صفحه نمایش 43 تا 85 اینچی ارائه می‌کند. این شرکت همچنین می‌گوید این تلویزیون‌ها 25 درصد روشن‌تر از نسل قبلی خواهند بود و به لطف پردازنده جدید TCL AIPQ، تصویر رنگی بهتری را ارائه خواهند داد. علاوه بر این، S5 دارای HDR PRO+ همراه با Dolby Vision برای بهبود کلی کیفیت تصویر است.

در نهایت، TCL چند ساندبار جدید کلاس S و Q را معرفی کرد. در بالای خط، اینها شامل S55H، ساندبار 2.1 کانالی جدید Dolby Atmos، و Q85H است که صدای 7.1.4 کانالی Dolby Atmos را ارائه می دهد و می تواند به صورت بی سیم به بلندگوهای عقب متصل شود تا آنچه TCL به عنوان تجربه صدای فراگیرتر توصیف می کند.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا