موبایل و تبلت

TCL NXTPAPER 14 Pro جایی بین یک تبلت و یک کتابخوان الکترونیکی غول پیکر است

TCL با تبلت حرفه ای جدید خود که در نمایشگاه CES 2024 معرفی شد، چیزهای متفاوتی را دنبال می کند. تبلت‌های پریمیوم زیادی فراتر از به‌روزرسانی‌های سالانه اپل و سامسونگ وجود ندارد، و TCL قصد دارد صفحه‌های 14 و 10 اینچی جدید خود را با فناوری صفحه‌نمایش خود با نسل بعدی NXTPAPER 3.0 متمایز کند.

هدف آن ایجاد حد وسط بین کتاب‌خوان‌های الکترونیکی و تبلت‌ها است. هدف در مورد این نیست که آنها شارپ تر یا سریعتر باشند، بلکه با چشمان انسان ما ملایم تر هستند. صفحه نمایش TCL NXTPAPER 14 Pro به شدت بر راحتی چشم تمرکز می کند و با رابط VersaView جدید می تواند بین حالت خواننده سیاه و سفید و نماهای تبلت استاندارد جابجا شود.

صفحه نمایش 14 اینچی 2.8K (2880 x 1800) دارای NXTPAPER 3.0 جدید این شرکت بوده که با هدف انعکاس بهتر، به معنای واقعی کلمه، نحوه خواندن کاغذ طبیعی توسط چشم انسان، اما بر روی یک صفحه نمایش دیجیتال، ارائه می شود. NXTPAPER فناوری صفحه نمایش TCL است که سعی می کند تجربه تبلتی را با سطح خواندن کاغذ مانند ارائه دهد.

این شرکت می‌گوید خانواده بعدی گوشی‌هایش – کمتر از هفت دستگاه، از جمله TCL 50 XL NTXPAPER 5G و 50 XE NTXPAPER 5G – دارای فناوری NXTPAPER 3.0 نیز خواهند بود. NXTPAPER 14 Pro از تراشه مدیاتک دایمنسیتی 8020، با 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی قدرت می‌گیرد که اگر قابل توجه نباشد خوب است. واقعاً همه چیز مربوط به صفحه نمایش است!

TCL می‌گوید سری NXTPAPER آن همچنان تا 61 درصد نور آبی را فیلتر می‌کند تا تأثیرات روی چشم کاربران را کاهش دهد. نسخه 3.0 روشن تر است و در صفحه نمایش 14 اینچی مات به 700 نیت می رسد. صفحه‌نمایش Circularly Polarized Light (CPL) باید متن را به‌طور طبیعی‌تر روشن کند، در حالی که خواندن آن در نور خورشید آسان‌تر است. TCL ادعا می کند که این باعث ایجاد تجربه خواندن نزدیکتر به خواندن کتاب در نور طبیعی می شود.

همچنین کاهش نور DC وجود دارد که باعث کاهش اثرات سوسو زدن در برخی از صفحه‌های با نرخ تازه‌سازی پایین‌تر می‌شود. در حالت تبلت، NXTPAPER 14 Pro می‌تواند به نرخ تازه‌سازی 120 هرتز برسد، و فناوری جدید CPL همچنین به این معنی است که حتی اگر از لنزهای پلاریزه استفاده می‌کنید، خوانایی را حفظ می‌کند.

در همین حال، Tab 10 NXTPAPER 5G برخی از فناوری‌های نمایشگر مشابه (NXTPAPER 3.0) را در یک صفحه نمایش 10.4 اینچی 2K (2560 x 1440) دارد (و بدون دکمه اختصاصی حالت مشاهده). با این حال، از پشتیبانی 5G برخوردار است. برای اینکه واقعا مطمئن شوید آن را دریافت می کنید، TCL همچنین یک دستیار سلامت چشم ایجاد کرد تا به شما یادآوری کند که روشنایی صفحه را کاهش دهید یا شاید در نیمه شب به تبلت جدید خود خیره نشوید.

NXTPAPER 14 Pro همچنین دارای یک دکمه فیزیکی اختصاصی برای جابجایی بین سه حالت مختلف مشاهده است. رابط کاربری VersaView تبلت به این معنی است که کاربران می توانند بین حالت استاندارد تبلت و حالت NXTPAPER جابجا شوند. حالت دوم یک حالت تک رنگ به سبک e-ink (اما نه e-ink!) است که به ندرت در دستگاه هایی که به آمریکا رفته، استفاده می شود. با این حال، این فقط تبلتی نیست که رابط اندروید را به مقیاس خاکستری پردازش می کند.

این رابط شامل آیکون‌های خام مانند نقاشی‌های خطی است که همچنان می‌توانند از یکدیگر متمایز شوند و فضای خالی بسیار بیشتر و پس‌زمینه‌های سفید برای سهولت خواندن دارند. هنوز قیمتی برای هیچ یک از تبلت های جدید TCL وجود ندارد، اما این شرکت تأیید کرده است که NXTPAPER 14 Pro در اوایل سال 2024 به آمریکا می آید.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا