موبایل و تبلت

ریلمی 12 پرو پلاس اولین دستگاه میان رده با دوربین زوم پریسکوپ 3 برابری است

ریلمی، برند خواهر اوپو و وان پلاس، امسال با رونمایی از یک گوشی میان رده جدید با پیچ و تاب عکاسی، در نمایشگاه CES در لاس وگاس حضور پیدا کرد. ریلمی 12 پرو پلاس که قرار است اواخر این ماه عرضه شود، ظاهراً اولین دوربین در بخش قیمتی خود است که نه تنها دوربین زوم پریسکوپ 3 برابر با لرزشکیر اپتیکال را ارائه داده، بلکه دوربینی با سنسور نسبتا بزرگ‌تر برای بهبود عملکرد در نور کم فراهم می‌کند.

آب نبات کار طراح ساعت‌های لوکس سوئیسی، اولیویر ساوئو بوده که با یک قاب فلوت طلایی که صفحه‌ای براق و خیره‌کننده را احاطه کرده، و با یک دستبند سه‌بعدی بر روی چرم گیاهی به رنگ آبی یا سفید، تزئین شده است. دوربین زوم پریسکوپ در اینجا از یک دوربین 64 مگاپیکسلی امنی ویژن OV64B استفاده شده که اندازه آن 1/2 اینچ است. ریلمی می گوید در مقایسه با دوربین زوم 3 برابر در آیفون 15 پرو (12 مگاپیکسل) و گلکسی اس 23 اولترا (10 مگاپیکسل)، سنسور دستگاه حداقل بیش از 2.6 برابر بزرگتر است، بنابراین بیش از 1.8 برابر مقدار نوری را که می گیرد، فعال می کند.

با چنین پیشرفتی، این گوشی میان رده می‌تواند حتی در محیط‌های تاریک‌تر به دوربین پریسکوپ خود بچسبد، در حالی که سایر گوشی های دارای دوربین تله فوتو 3 برابری به‌طور خودکار به دوربین اصلی خود سوئیچ می‌کنند و به جای آن به زوم دیجیتال تکیه می‌کنند. اما البته، هنوز محدودیتی در مورد میزان تاریکی این دوربین وجود دارد؛ شما یک دوربین با زوم پریسکوپ 3 برابری در سطح پرچمدار با یک سنسور حتی بزرگتر برای چیزی چشمگیرتر، یعنی سنسور 1/1.56 اینچی مانند ریلمی GT5 پرو، اوپو فایند ایکس 7 اولترا نیز می خواهید.

ریلمی 12 پرو پلاس همچنین یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی داشته که دارای سنسور 1/1.56 اینچی سونی IMX890، دیافراگم f/1.8 و لرزشگیر اپتیکال تصویر است. این گوشی همچنین یک دوربین فوق عریض 0.6x دارد، اگرچه ریلمی در به اشتراک گذاری اطلاعات بیشتر کوتاهی کرده است. به همین ترتیب، برند چینی اشاره ای نکرده که کدام پردازنده میان‌رده کوالکام این دستگاه را تامین می‌کند، اما سفارشی ساخته شده تا قابلیت‌های عکاسی محاسباتی ریلمی “MasterShot Algorithm” را در اینجا فعال کند.

این همان چیزی است که پردازش RAW را قادر می‌سازد که تاکنون عمدتاً مختص گوشی‌های هوشمند پرچمدار بوده است، به این معنی که حتی دستگاه‌های میان‌رده نیز در آینده نزدیک می‌توانند از گزینه‌های ویرایش بیشتری بهره ببرند. بقیه ریلمی 12 پرو پلاس، از جمله مشخصات و قیمت باقی مانده، هنوز در دست بررسی هستند.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا