نرم افزار و اینترنت

ویندوز 11 اکنون در مک های M3 پشتیبانی می شود

بوت کمپ، ابزار رسمی اپل برای اجرای ویندوز در مک، قربانی اپل سیلیکون شد. با این حال، هیچ کمبودی در نرم افزار مجازی سازی برای مک های مجهز به ARM وجود ندارد و مایکروسافت یکی از این برنامه ها را برای اجرای رسمی ویندوز 11 بر روی رایانه های اپل با خانواده پردازنده های M3 داده است.

طبق سند پشتیبانی منتشر شده توسط مایکروسافت، کاربران مک اگر بخواهند ویندوز را بر روی دستگاه های خود اجرا کنند، با این فرض که خرید رایانه ای طراحی شده برای ویندوز 11 گزینه ای نیست، دو گزینه دارند: Windows 365 یا Parallels Desktop. مایکروسافت می‌گوید نسخه‌های 18 و 19 Parallels Desktop رسماً مجاز به اجرای ویندوز 11 برای ARM و Windows 11 Enterprise در مک‌های مجهز به خانواده پردازنده‌های اپل M1، M2 و M3 هستند. این سیستم عامل می تواند در داخل یک ماشین مجازی اجرا شود و به کلاینت امکان دسترسی به اکثر ویژگی های آن از جمله فناوری های چند رسانه ای، شتاب سخت افزاری، دایرکت ایکس 12 و غیره را می دهد.

در عین حال، برخی از ویژگی‌ها در Parallels Desktop در دسترس نیستند، که بیشتر به دلیل عدم پشتیبانی از مجازی‌سازی تودرتو می باشد. به این ترتیب، نمی توانید از ساب سیستم ویندوز برای اندروید، ساب سیستم ویندوز برای لینوکس، ویندوز سندباکس (ویژگی ویژه ای که به شما امکان می دهد برنامه های ایزوله را بدون خطر نصب اصلی خود اجرا کنید) و امنیت مبتنی بر مجازی سازی که به عنوان VBS نیز شناخته می شود، استفاده کنید.

اگر به یکی از این ویژگی‌ها نیاز دارید، ویندوز 365 را در نظر بگیرید یا دستگاه جداگانه‌ای بخرید که برای اجرای ویندوز 11 به صورت بومی ساخته شده است. در نهایت، Parallels Desktop برای مک نمی تواند اپلیکیشن های ویندوز 32 بیتی ساخته شده برای ARM را اجرا کند. اپل مدت‌هاست که پشتیبانی از اپلیکیشن‌های 32 بیتی را کنار گذاشته  و هیچ کاری نمی‌توانید برای بازگرداندن آن به نسخه‌های مدرن macOS انجام دهید.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا