نرم افزار و اینترنت

CPU-Z اکنون با پردازنده های ARM64 در ویندوز کار می کند

CPU-Z یکی از آن اپلیکیشن های کوچکی است که به یکی از اصلی‌ترین اپلیکیشن های دنیای رایانه‌ تبدیل شده، و در همه جا از پست‌های انجمن گرفته تا عمیق‌ترین بنچمارک‌های بررسی نمایش داده می‌شود. با این حال، تعجب آور بود که از پردازنده های مبتنی بر ARM پشتیبانی نمی کرد، در حالی که می توانستید اپلیکیشن را در ویندوز روی سخت افزار ARM اجرا کنید، به درستی کار نمی کند.

نسخه مستقل جدید این مشکل را برطرف کرده و قدرت اندازه گیری آن را در تبلت ها و سایر دستگاه های کارآمد در اختیار کاربران ویندوز قرار می دهد. برای دریافت این نسخه جدید ARM64 از اپلیکیشن، به وب سایت CPUID بروید و به دنبال گزینه جدید ویندوز ARM64 در بالای صفحه CPU-Z بگردید. گزینه جدید توسط VideoCardz.com مشاهده شد و به نظر می رسد که کم و بیش مشابه نسخه قدیمی X86/X64 این برنامه باشد.

برای جلب رضایت طرفداران، به این نکته اشاره می‌کنیم که CPU-Z سال‌ها نسخه اندرویدی در دسترس دارد و صدها نوع مختلف تراشه موبایل را شناسایی می‌کند. نسخه اصلی این اپلیکیشن نیز به روز رسانی قابل توجهی دریافت می کند. به‌روزرسانی 2.09 برنامه CPU-Z برای دستگاه‌های X86/X64 اکنون می‌تواند پردازنده‌های دسکتاپ Core نسل چهاردهم Arrow Lake، تراشه‌های لپ‌تاپ Hawk Point (Ryzen 8000) AMD و Nvidia RTX 4070 Super را به درستی شناسایی کند. همچنین می‌توانید ابزار بنچمارک پایه را بر روی مجموعه‌های هسته‌ای و کلاسترها اجرا کنید.

منبع
pcworld
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا