امنیت

گوگل از هوش مصنوعی برای محافظت در برابر هکرها استفاده می کند

گوگل به تازگی قدم بسیار بزرگی را را برداشته و آن هم استفاده از هوش مصنوعی برای مبارزه با تهدیدات سایبری است. این برنامه AI Cyber Defense Initiative نام داشته و ایده این است که با یک قدم جلوتر از هکرها و حملات سایبری، اینترنت را به مکانی امن برای همه تبدیل کند.

مشکل ایمن نگه داشتن فضاهای دیجیتال این روزها این است که هکرها فقط باید یک نقطه ضعف را برای ایجاد مشکل پیدا کنند. از سوی دیگر، افرادی که از دنیای دیجیتال ما دفاع می کنند باید همیشه کامل باشند، که واقعا سخت است. گوگل می خواهد با استفاده از هوش مصنوعی، یافتن و توقف تهدیدها را قبل از تبدیل شدن به مشکلات بزرگ برای کارشناسان امنیتی آسان تر کند.

برنامه گوگل شامل استفاده از هوش مصنوعی برای تعیین زمان و مکان حملات سایبری است. آنها سیستم‌های هوش مصنوعی را آموزش داده تا با مشاهده داده‌ها از سراسر جهان، نشانه‌های یک تهدید سایبری را تشخیص دهند. این می تواند به توقف هکرها قبل از آسیب رساندن به آنها کمک کند. یکی از کارهای جالب گوگل، ابزاری به نام Magika را به اشتراک گذاشته است. این برنامه برای شناسایی بدافزارها طراحی شده و واقعاً در تشخیص اینکه چه نوع فایل‌هایی ایمن هستند و کدام فایل‌ها بی‌خطر هستند، خوب است، و گرفتن نرم‌افزارهای مضر را قبل از ایجاد مشکل آسان‌تر می‌کند.

گوگل همچنین معتقد است که مبارزه با تهدیدات سایبری یک تلاش گروهی است. آنها از شرکت‌ها و دولت‌ها می‌خواهند تا با هم همکاری کنند، اطلاعات را به اشتراک بگذارند و از هوش مصنوعی برای ایمن‌تر کردن اینترنت برای همه استفاده کنند. به طور خلاصه، گوگل از هوش مصنوعی نه تنها برای واکنش به تهدیدات سایبری بلکه برای جلوگیری از آنها استفاده می کند. این یک گام بزرگ در جهت تبدیل اینترنت به مکانی امن‌تر است و نشان می‌دهد که چگونه می‌توان از هوش مصنوعی به خوبی استفاده کرد.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا