نرم افزار و اینترنت

اپل به پشتیبانی از وب اپلیکیشن های پیشرو در اتحادیه اروپا پایان می دهد

اپل گام نسبتا بزرگی در رابطه با نحوه تعامل کاربران آیفون در اتحادیه اروپا با وب اپلیکیشن های پیشرو یا PWA برداشته است. اقدامی مانند این، که بر اساس تصمیم اپل برای پایان دادن به پشتیبانی از این اپلیکیشن ها در به‌روزرسانی iOS 17.4 است، یک معضل بسیار مهم برای توسعه‌دهندگان و کاربران است.

شاید بپرسید چرا اپل چنین موضعی اتخاذ می کند؟ خوب، تصمیم این شرکت نتیجه الزامات پیچیده قانون بازارهای دیجیتال (DMA) در اتحادیه اروپا است که برای مطابقت با آن تغییرات معماری قابل توجهی را می طلبد. اپل اشاره کرده است که انطباق با این خواسته ها با توسعه معماری یکپارچه سازی جدید با توجه به شرایط فعلی امکان پذیر نیست. این تصمیم به‌ویژه بر نحوه عملکرد وب اپلیکیشن ها که زمانی می‌توانستند مشابه اپلیکیشن های بومی با ویژگی‌هایی مانند اعلان‌ها و ذخیره‌سازی داده‌ها کار کنند، در دستگاه‌های iOS تأثیر می‌گذارد. با معرفی iOS 17.4، وب اپلیکیشن های مستقلی بودند که اکنون صرفاً به عنوان بوکمارک عمل می کنند.

این تغییر پاسخی به دستور DMA است که به مرورگرهای متفرقه اجازه می دهد تا از موتورهای خود استفاده کنند و از WebKit اپل که ستون فقرات وب اپلیکیشن در iOS بوده، منحرف شوند و اطمینان حاصل شود که آنها با استانداردهای امنیتی و حریم خصوصی پلتفرم هماهنگ هستند. پیامدهای این تغییر چند وجهی است. در حالی که اپل به نگرانی‌های امنیتی و پتانسیل وب اپلیکیشن های مخرب برای سوء استفاده از این آزادی‌های جدید اشاره می‌کند، دشوار است که زمینه گسترده‌تر را نبینیم.

این شامل بحث های جاری در مورد هزینه های اپ استورها و نحوه استفاده شرکت هایی مانند Facebook Gaming از وب اپلیکیشن ها برای دور زدن این هزینه ها است. اپل پیش‌بینی می‌کند که این تغییر بر تعداد کمتری از کاربران تأثیر بگذارد، و به همین دلیل نرخ پذیرش پایین وب اپلیکیشن ها صفحه اصلی را ذکر می‌کند. با این وجود، شرکت نسبت به هر گونه ناراحتی ناشی از این تصمیم انطباق محور برای توسعه دهندگان و کاربران ابراز تاسف می کند.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا