سامسونگ و SK Hynix با هم کار می کنند تا در اسرع وقت گواهینامه RAM LPDDR6 را دریافت کنند. به گفته خودی های صنعت، شرکت های کره ای آماده هستند تا پس از تایید استاندارد توسط JEDEC، تولید تراشه های حافظه را آغاز کنند.

انتظار می رود مقررات و اسنادی در نیمه دوم سال منتشر شود و سامسونگ می خواهد تراشه های حافظه جدید را برای گوشی های دارای اسنپدراگون 8 نسل 4 آماده کند، زیرا مدل های مولد هوش مصنوعی می توانند از آستانه پارامتر 10 میلیارد عبور کنند. اسنپدراگون 8 نسل 3 کوالکام مجهز به یک واحد پردازش عصبی بوده که از یک مدل هوش مصنوعی مولد با یک میلیارد پارامتر در دستگاه پشتیبانی می کند.

فراتر رفتن از مرحله 10 میلیاردی به این معنی است که هوش مصنوعی مولد ویدیو را بهتر درک می کند و الگوریتم های برنامه نویسی دقیق تری ایجاد می کند و عملکرد کلی گوشی هوشمند را بهبود می بخشد. LPDDR6 هنوز فاقد یک نقشه راه روشن است، مخصوصاً وقتی صحبت از پهنای باند و میزان تخصیص آن به فرآیندهای هوش مصنوعی می شود.

سامسونگ LPDDR5 (به 5X و 5T) را با تمرکز بر قیمت پایین و راندمان انرژی بالا به جای عملکرد واقعی بهبود بخشیده، و این باید زمانی که JEDEC، نسخه جدید را نهایی کرده، تغییر کند. به زبان ساده، رم LPDDR6 با اسنپدراگون 8 نسل 4 می‌تواند گام بعدی ویژگی‌های هوش مصنوعی را در گوشی‌های هوشمند در اوایل سال 2025 به ارمغان بیاورد. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، ممکن است شاهد ویرایش ویدیوهای واقعی بلادرنگ یا حتی تولید خارج از هوا باشیم.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *