چیپ‌ست‌های کوالکام بر اساس تعداد طبقه‌بندی می‌شوند، اما تقسیم‌بندی‌های بیشتری با مدل‌های “+” و اخیراً “S” وجود دارد. کوالکام امروز از تراشه اسنپدراگون 8 اس نسل 3 رونمایی کرد، چیپستی که مجموعه‌ای از ویژگی‌های اسنپدراگون پریمیوم را بدون هزینه‌ای به اندازه تراشه‌های برتر 8 نسل 2 و 8 نسل 3 ارائه می‌دهد.

اسنپدراگون 8 اس نسل 3 یک تراشه 4 نانومتری متشکل از یک هسته Cortex-X4 با سرعت 3.0 گیگاهرتز، چهار هسته عملکردی با سرعت 2.8 گیگاهرتز و سه هسته کارآمد در 2.0 گیگاهرتز است. این تراشه تا 24 گیگابایت رم LPDDR5x (تا 4200 مگاهرتز) و حافظه UFS 4.0 را پشتیبانی می کند. برای اتصال، USB 3.1 Gen 2 را روی USB-C انجام می دهد.

اسنپدراگون 8s نسل 3 جدید همچنان به ارائه رهگیری پرتو با شتاب سخت افزاری ادامه می دهد، ویژگی که اولین بار در اسنپدراگون 8 نسل 3 ارائه شد. این ویژگی به محاسبات پیچیده مورد نیاز برای رهگیری پرتو کمک می کند، که می تواند نور، سایه ها و بازتاب های واقعی تری را در بازی ها و سایر برنامه ها ایجاد کند. Adreno Frame Motion Engine 2.0 که در اسنپدراگون 8 نسل 3 نیز معرفی شد، در تراشه جدید نیز وجود دارد.

این فناوری به طور بالقوه می تواند با ایجاد فریم های اضافی بین فریم های ارائه شده توسط خود بازی، نرخ فریم بازی ها را از 60 فریم بر ثانیه به 120 فریم در ثانیه دو برابر کند. این پردازنده دارای یک ویژگی ISP شناختی سه گانه 18 بیتی برای انجام وظایف پردازش تصویر و ویدیو است. ویژگی هایی مانند دوربین همیشه روشن، بهبود عکس، تقسیم بندی معنایی، دید کم نور اسنپدراگون (LLV) و قابلیت 2x sHDR (محدوده دینامیکی فوق العاده بالا) را ارائه می دهد. این واحد می‌تواند از فیلم‌برداری 4K HDR با نرخ 60 فریم در ثانیه و فیلم‌برداری 1080p با حداکثر سرعت 240 فریم در ثانیه پشتیبانی کند.

برای اتصال، FastConnect 7800 Mobile Connectivity System و Wi-Fi 7 با HBS (طیف پهنای باند بالا)، همراه با Snapdragon X70 5G-Modem RF System، پردازنده 5G AI را ارائه می دهد. هوش مصنوعی مولد روی دستگاه نیز یکی از جنبه‌های کلیدی این تراشه خواهد بود که تولید تصویر با هوش مصنوعی و پشتیبانی از حداکثر 10 میلیارد پارامتر را ارائه می‌دهد، که صادقانه برای دستگاه‌های کم مصرف مانند گوشی‌های هوشمند کمی بیش از حد است.

کوالکام اعلام کرده است که سازنده ها و برندهای جهانی از جمله آنر، iQOO، ریلمی، ردمی و شیائومی از پلتفرم Snapdragon 8s Gen 3 استفاده خواهند کرد. انتظار می رود اولین دستگاه در ماه مارس عرضه شود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *