مایکروسافت و انویدیا همکاری خود را برای کمک به بهبود خدمات هوش مصنوعی مولد برای شرکت ها گسترش داده اند. این همکاری که در کنفرانس فناوری GPU انویدیا (GTC) اعلام شد، باعث می‌شود که مایکروسافت فناوری هوش مصنوعی و Omniverse نسل انویدیا را در سراسر Microsoft Azure، خدمات هوش مصنوعی Azure، مایکروسافت فابریک و مایکروسافت 365 بپذیرد.

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، در مورد این همکاری گفت:

همراه با انویدیا، ما وعده‌های هوش مصنوعی را واقعی می‌سازیم و به ایجاد مزایا و دستاوردهای جدید بهره‌وری برای افراد و سازمان‌ها در همه جا کمک می‌کنیم. از آوردن پردازنده GB200 Grace Blackwell به Azure گرفته تا ادغام‌های جدید بین DGX Cloud و Microsoft Fabric، اعلامیه‌هایی که امروز انجام می‌دهیم تضمین می‌کند که مشتریان جامع‌ترین پلتفرم‌ها و ابزارها را در هر لایه پشته کوپایلت، از سیلیکون گرفته تا نرم‌افزار، در اختیار دارند تا قابلیت‌های هوش مصنوعی خود را ایجاد کنند.

به عنوان بخشی از این اعلامیه، مایکروسافت ماشین مجازی Azure NC H100 v5 VM خود را بر اساس پلتفرم Nvidia H100 NVL در دسترس قرار داده است. این ماشین‌های مجازی برای آموزش و استنتاج میان‌رده ساخته شده‌اند و از یک یا دو پردازنده گرافیکی Nvidia H100 94GB PCIe Tensor Core استفاده می‌کنند و از فناوری Nvidia Multi-Instance GPU پشتیبانی می‌کنند که به کاربران اجازه می‌دهد هر یک از GPUها را به هفت نمونه تقسیم کنند تا بتوانند بارهای کاری بیشتری را اجرا کنند.

با توجه به مجموعه بهره‌وری مایکروسافت 365، این همکاری بین مایکروسافت و انویدیا شاهد استفاده از Copilot برای مایکروسافت 365 از پردازنده‌های گرافیکی انویدیا و سرور استنتاج تریتون انویدیا برای ارائه پیش‌بینی‌های استنتاج هوش مصنوعی خواهد بود. در نهایت، همکاری مایکروسافت و انویدیا به سازمان های مراقبت های بهداشتی و علوم زیستی کمک خواهد کرد. شرکت‌ها می‌توانند از Microsoft Azure در کنار Nvidia DGX Cloud و Nvidia Clara برای نوآوری سریع‌تر در تحقیقات بالینی و ارائه مراقبت‌ها با کارایی بیشتر استفاده کنند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *