Wi-Fi 7 نسخه داغ و جدید فناوری Wi-Fi است که به آرامی راه خود را به ابزارهای ما باز می کند. مشکل این است که شما هزینه گزافی را برای این امتیاز پرداخت خواهید کرد، بنابراین آیا اکنون زمان آن رسیده است که یک روتر Wi-Fi 7 برای خود تهیه کنید یا باید یک یا دو سال صبر کنید؟

علیرغم هزینه سخت‌افزار شبکه Wi-Fi 7، دلایل متعددی وجود دارد که بجای صبر کردن برای کاهش هزینه‌ها، اکنون ماشه را کنار بگذارید. اگر در یکی از سه موقعیت زیر هستید، Wi-Fi 7 ممکن است برای شما منطقی باشد.

شما در حال ارتقا به یک پلن اینترنت مولتی گیگابیتی هستید

پلن های اینترنت مولتی گیگابیتی (سریعتر از یک گیگابیت در ثانیه) رایج تر و مقرون به صرفه تر از همیشه هستند. بنابراین، اگر قصد دارید به یک پلن چند گیگابیتی ارتقا دهید، یک روتر Wi-Fi 7 با سرعت انتقال فوق‌العاده سریع و تأخیر کمتر نسبت به نسل قبلی روترهای Wi-Fi، پهنای باند شما را کاملاً تکمیل می‌کند.

مانند Wi-Fi 6E، استاندارد وای فای 7 از باند 6 گیگاهرتز برای ارائه اتصال فوق العاده سریع به دستگاه های پشتیبانی شده، استفاده می کند. به لطف کانال جدید 320 مگاهرتز، می تواند حتی سریعتر از Wi-Fi 6E در باند 6 گیگاهرتز حرکت کند. با این حال، سرعت بالای Wi-Fi 7 به باند 6GHz محدود نمی شود. باندهای 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز نیز سرعت بیشتری را در روتر Wi-Fi 7 ارائه می دهند.

به عنوان مثال، TP-Link Archer BE800، از نظر تئوری قادر به ارائه سرعت های 5760 مگابیت بر ثانیه و 1376 مگابیت در ثانیه از طریق باندهای 5 گیگاهرتز و 2.4 گیگاهرتز خود است. در مقابل، TP-Link Archer AXE300، یکی از بهترین روترهای Wi-Fi 6E، تنها می تواند 4804 مگابیت بر ثانیه و 1148 مگابیت در ثانیه را به ترتیب از طریق باندهای 5 گیگاهرتز و 2.4 گیگاهرتز مدیریت کند.

فراموش نکنید، اینها سرعت‌های تئوری هستند و در زندگی واقعی سرعت‌های واقعی بسیار پایین‌تر است، اما Wi-Fi 7 با استفاده از فهرست طولانی ترفندهای هوشمندانه می‌تواند از همان حریم هوایی سرعت بیشتری بگیرد.

شما در لبه‌ی پرمخاطره‌ی فناوری زندگی می‌کنید

اگرچه هنوز روزهای اولیه برای دستگاه های Wi-Fi 7 است، اما چندین گوشی هوشمند، لپ تاپ، کارت شبکه دسکتاپ و موارد دیگر با Wi-Fi 7 در دسترس هستند. بنابراین، اگر قبلاً مجموعه مناسبی از دستگاه‌های دارای قابلیت Wi-Fi 7 را جمع‌آوری کرده‌اید، دریافت یک روتر Wi-Fi 7 می‌تواند منطقی باشد.

شما بیشترین بهره را از حافظه کش دستگاه های Wi-Fi 7 خود خواهید برد و این کار تنظیمات شما را برای هر گونه ارتقاء آینده آماده می کند. البته، در حالی که با دستگاه‌هایی که دارای سخت‌افزار Wi-Fi نسل قدیمی هستند، هیچ مزیت ملموس قابل توجهی نخواهید داشت، یک روتر جدید تجربه کلی شما را بهبود می‌بخشد.

در میان بسیاری از ویژگی‌های خارق‌العاده‌اش، Wi-Fi 7 از Multi-Link Operation پشتیبانی می‌کند، که می‌تواند به صورت پویا بین باندها جابجا شود یا از هر سه باند به طور همزمان استفاده کند تا کیفیت و قابلیت اطمینان بهتری را ارائه دهد، چیزی که با روترهای نسل قبلی نخواهید داشت. روترهای Wi-Fi 7 همچنین در مدیریت تداخل بهتر هستند و می توانند قسمت هایی از کانال را که تداخل دارند به جای اینکه کل کانال را از بین ببرند، جدا کنند.

شبکه خانگی شما شلوغ است

روترهای Wi-Fi قدیمی‌تر ممکن است تحت تأثیر افزایش تعداد اینترنت اشیا و دستگاه‌های خانه هوشمند قرار بگیرند. با این حال، Wi-Fi 7 به گونه ای ساخته شده که به راحتی با تراکم بالایی از دستگاه های Wi-Fi کار کند. می تواند بدون شلوغی با دستگاه های متعددی ارتباط برقرار کند. بنابراین، اگر ستاپ فعلی شما با بسیاری از دستگاه‌های IoT و خانه هوشمند مسدود شده، وقت آن رسیده است که برای کمک به روتر Wi-Fi 7 بروید. ممکن است نتوانید تا زمانی که بخش قابل توجهی از دستگاه های Wi-Fi 7 را در اختیار داشته باشید، بیشترین بهره را ببرید، اما اتصال کلی همچنان در خانواده شما بهبود می یابد.

چرا باید برای ارتقا صبر کنید

اکنون که قوی‌ترین موارد استفاده برای پر کردن Wi-Fi 7 را فوراً پوشش داده‌ایم، چند دلیل خوب برای صبر کردن و اجتناب از هزینه برای Wi-Fi 7 وجود دارد.

اینترنت گیگابیت یا کندتری دارید

Wi-Fi 7 بسیار عالی است، اما افزودن یک روتر Wi-Fi 7 به یک اتصال گیگابیتی یا ساب گیگابیتی به سادگی بیش از حد است، و شما فقط یک حق پریمیوم را برای تقریبا هیچ چیز پرداخت می کنید. هر روتر وای فای 6 یا 6E خوب برای اتصال اینترنت شما مناسب است. و اگر با وای فای نامناسب مواجه هستید، یک سیستم مش سرمایه گذاری بسیار بهتری است.

می توانید منتظر باشید تا قیمت روترهای Wi-Fi 7 کاهش یابد. تا آن زمان، احتمالاً صاحب چند دستگاه Wi-Fi 7 خواهید شد و حتی ممکن است آماده ارتقاء به یک اتصال مولتی گیگابیتی باشید. حتی بدون اتصال چند گیگابیتی، یک روتر Wi-Fi 7 در چند سال زمانی که قیمت‌ها معقول‌تر باشد، منطقی خواهد بود.

شما از قبل یک روتر وای فای 6 یا 6E دارید

همانطور که گفته شد، روترهای Wi-Fi 6 و Wi-Fi 6E برای اکثر افراد در سال 2024 بیش از حد کافی هستند. اگر قبلاً یکی از آنها را دارید، نیازی به ارتقاء بدون دلیل خاصی نیست. با توجه به اینکه دستگاه های سازگار با Wi-Fi 6E دارید، روترهای Wi-Fi 6E به راحتی می توانند اتصال گیگابیتی را انجام دهند و باند 6 گیگاهرتز را برای دریافت یک خط ترافیک داده بدون تراکم در بر گیرند. همچنین، اگر همچنان روتر Wi-Fi 5 را دارید، اما هیچ یک از دلایل ارتقاء ذکر شده در بالا را برآورده نمی کنید، ارتقا به روتر Wi-Fi 6E منطقی تر از روتر Wi-Fi 7 است.

شما صاحب دستگاه های قدیمی با امنیت بی سیم قدیمی هستید

روترهای Wi-Fi مدرن، به ویژه آنهایی که استانداردهای Wi-Fi جدیدتری دارند، تمایل دارند امنیت و رمزگذاری بی‌سیم قدیمی‌تر را کنار بگذارند و همین امر را با روترهای Wi-Fi 7 خواهید دید. تاکنون، تمام روترهای Wi-Fi 7 که دیده ایم از WEP پشتیبانی نمی کنند و برخی حتی از WAP در SSID برای باند 5 گیگاهرتز پشتیبانی نمی کنند. عدم پشتیبانی از WEP چیز جدیدی نیست و شما آن را در اکثر روترهای Wi-Fi 6 و Wi-Fi 6E، اگر نگوییم همه، پیدا نخواهید کرد.

بنابراین، اگر خانواده‌تان دستگاه‌هایی محدود به WEP دارند، و نمی‌خواهید برای دریافت یک روتر Wi-Fi 7 عجله کنید (که باعث می شود بدون باز کردن شبکه Wi-Fi، آنها نتوانند از Wi-Fi استفاده کنند)،  ایده خوبی است. بنابراین، عاقلانه‌تر است که منتظر بمانید تا بتوانید دستگاه‌های قدیمی را ارتقا دهید یا ترتیبات اتصال جایگزینی برای آنها انجام دهید. به طور مشابه، اگر دستگاه‌های قدیمی با امنیت WAP دارید که هنوز نمی‌توانید آن‌ها را ارتقا دهید، قبل از سفارش، از سازگاری آنها با روتر جدید Wi-Fi 7 اطمینان حاصل کنید.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *