گوناگون

بزرگترین چاپگر سه بعدی جهان می تواند در کمتر از 80 ساعت خانه بسازد

دانشگاه مین به تازگی از بزرگترین چاپگر سه بعدی پلیمری جهان رونمایی کرد. چاپگر جدید که Factory of the Future 1.0 (FoF 1.0) نام دارد، می تواند اشیایی به طول 96 فوت، عرض 32 فوت و ارتفاع 18 فوت چاپ کند. همچنین نسبتاً سریع است، زیرا می تواند تا 500 پوند در ساعت چاپ کند. یعنی هر ساعت سه نفر.

این می تواند به صورت پویا بین تکنیک های چاپ جابجا شود تا با جنبه های مختلف کارهای پیچیده مطابقت داشته باشد. این چاپگر می‌تواند بین تولید افزودنی در مقیاس بزرگ، تولید کاهشی، چیدمان نوار پیوسته و عملیات بازوی ربات حرکت کند. این فناوری‌ها چاپگر را به‌طور منحصربه‌فردی برای تعدادی از صنایع از جمله مسکن، زیرساخت‌ها و توسعه وسایل نقلیه نظامی مناسب می‌سازد.

به گفته دکتر حبیب داغر، مدیر مرکز سازه‌ها و کامپوزیت‌های پیشرفته در دانشگاه، بسیاری از موادی که آن می‌سازد قابل بازیافت هستند، بنابراین “می‌توانید اساساً آن‌ها را تجزیه کنید، در صورت تمایل خرد کنید” و “دوباره این کار را انجام دهید”. مین برای این منظور، چاپگر مواد زیستی مانند باقیمانده‌های چوب را در اولویت قرار می‌دهد. به نظر می رسد این فناوری راهی عالی برای ساخت سریع خانه های مقرون به صرفه است و این دقیقاً همان چیزی است که برخی از طرفداران آن در ذهن دارند. مارک ویزندانگر، مدیر توسعه مین هاوسینگ، گفت:

مین تا سال 2030 به 80000 خانه اضافی نیاز دارد، که بسیاری از آنها به طور خاص برای خانوارهایی با درآمد کمتر از متوسط درآمد منطقه است. این تلاش وسیله دیگری برای تولید مسکن با کیفیت مقرون به صرفه ایجاد می کند، در حالی که هزینه ها را کاهش می دهد، و از بقایای چوب فراوان از کارخانه های چوب بری مین استفاده می کند.

دانشگاه مین به زودی یک آزمایشگاه تحقیقاتی جدید به نام کارخانه مهندسی و مواد سبز (GEM) آینده را آغاز خواهد کرد. این خانه جدید هر دو چاپگر خواهد بود، که با هدف اصلی “تسهیل و افزایش شیوه های تولید پایدارتر” ایجاد می شوند. همچنین احتمالاً در آینده چاپگرهای بزرگتری را نیز در خود جای خواهد داد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا