گوناگون

ابداع فناوری ردیابی خواب کاربر از طریق سیگنال های رادیویی توسط MIT

تیمی از محققان دانشگاه MIT دستگاهی را توسعه دادند که قادر است، وضعیت خواب کاربران را بدون نیاز به استفاده از دوربین و یا چسباندن سنسور روی بدن انجام دهد. این یک مانیتور دیواری است که تیم آن را BodyCompass نامیده اند و با تجزیه و تحلیل سیگنال های رادیویی هنگام خزش از اشیا در اتاق کار می کند.

همانطور که محققان توضیح دادند، دستگاهی که می تواند وضعیت خواب را کنترل کند، کاربردهای بالقوه زیادی دارد. به عنوان مثال، از آنجایی که افراد مبتلا توانایی خود را برای چرخاندن در رختخواب از دست می دهند، می تواند برای پیگیری پیشرفت بیماری پارکینسون مورد استفاده قرار گیرد.

برای تمایز بین سیگنال های رادیویی که از بدن جدا می شوند و سیگنال های پرتاب شده از اشیا تصادفی در یک اتاق، سیستم بر روی سیگنال هایی متمرکز می شود که از قفسه سینه و شکم فرد می پرند. به عبارت دیگر، اعضای بدن که هنگام تنفس حرکت می کنند. سپس این سیگنال ها را به فضای ابری ارسال می کند، بنابراین سیستم BodyCompass می تواند وضعیت کاربر را تجزیه و تحلیل کند.

این تیم، شبکه عصبی ایجاد شده خود را آموزش داده و صحت آن را با جمع آوری 200 ساعت داده خواب از 26 آزمودنی که در ابتدا مجبور به استفاده از سنسورها روی سینه و شکم خود بودند، آزمایش کردند. آنها گفتند که پس از آموزش دستگاه در مورد داده های با ارزش یک هفته ، می تواند وضعیت صحیح بدن سوژه را 94 درصد از زمان پیش بینی کرد. در آینده، BodyCompass می تواند با سایر دستگاه ها جفت شود تا خواب ها را تغییر دهد، مانند تشک های هوشمند. همچنین می تواند به دیگران کمک کند تا یک خواب راحت داشته باشند، زیرا قطعاً همه ما به آن نیاز داریم.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا