نرم افزار و اینترنت

اینستاگرام برای مقابله با بازنشر محتوا الگوریتم خود را تغییر می دهد

اینستاگرام در حال بازنگری الگوریتم توصیه‌های خود برای ریلز است تا “محتوای اصلی” را تقویت کند که باعث پیامدهای قابل توجهی برای حساب‌های جمع‌آوری‌کننده و سایر مواردی که در درجه اول کار سایر کاربران را بازنشر می‌کنند، خواهد داشت. این شرکت همچنین در تلاش برای توزیع بیشتر حساب‌های کوچکتر در برنامه، نحوه رتبه‌بندی ریلز را تغییر می‌دهد.

اینستاگرام با انتشار پستی در وبلاگش توضیح داد:

این شرکت در تلاش است سیستم رتبه‌بندی خود را “تصحیح” کند تا حساب‌هایی که دنبال‌کنندگان کمتری دارند، زمان آسان‌تری برای گسترش دامنه خود داشته باشند. از قدیم، به‌دلیل نحوه رتبه‌بندی محتوا، سازندگانی که دنبال‌کنندگان زیاد و جمع‌آوری‌کننده‌های محتوای بازنشر شده هستند، در توصیه‌ها بیشتر از تولیدکنندگان محتوای اصلی و کوچک‌تر دست یافته‌اند. ما فکر می‌کنیم که اصلاح این امر مهم است تا به همه سازندگان فرصت برابر بیشتری برای نفوذ به مخاطبان جدید داده شود.

دقیقاً مشخص نیست که اینستاگرام چگونه توصیه‌های محتوایی خود را تغییر می‌دهد تا آنها را “برابرتر” کند، اما شرکت بیان کرد که این الگوریتم دیگر حساب‌های دارای فالوورهای بیشتر را در اولویت قرار نخواهد داد. این شرکت می‌گوید: “محتواهای واجد شرایط…صرف‌نظر از اینکه کاربر اکانت منتشرکننده پست را دنبال می‌کند یا نه، به گروه کوچکی از مخاطبان که فکر می‌کنیم آن محتوا را می‌پسندند، نشان داده می‌شود.”

با این حال، تغییرات برنامه در مورد “محتوای اصلی” می تواند بسیار فوری تر باشد. اینستاگرام می‌گوید در صورت شناسایی دو محتوای یکسان، به طور فعال Reels را با کلیپ “اصلی” جایگزین می‌کند. حساب‌هایی که ریلز بازنشر شده را به اشتراک می‌گذارند نیز با برچسب برجسته‌ای که خالق اصلی را تگ می‌کند، قرار می‌گیرد. این شرکت می‌گوید این تغییرات برای سازندگانی اعمال نمی‌شود که تغییرات “مهم”مانند ضبط صدا یا کلیپ‌های واکنشی ایجاد می‌کنند، یا اگر پست‌ها “به‌طور مادی ویرایش شده‌اند تا به میم تبدیل شوند”.

حساب‌های بازنشر کننده که “مکرراً” پست‌های دیگران را منتشر می‌کنند، با شدت بیشتری جریمه خواهند شد. اینستاگرام می‌گوید در صورتی که ریلز در 30 روز گذشته 10 بار یا بیشتر محتوای غیراصلی پست کرده باشد، پیشنهاد محتوایی ریلز را از این حساب‌ها به کلی متوقف خواهد کرد. این تغییر می‌تواند دسترسی به حساب‌های بازنشر کننده محبوبی را که کلیپ‌های سایر کاربران را به اشتراک می‌گذارند، اغلب به منظور ترویج پیوندهای خرید وابسته و سایر طرح‌ها، کاهش دهد. تغییرات حاضر فعلاً تنها برای بخش ریلز اعمال می‌شود و برای سایر پست‌ها اجرا نخواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا