نرم افزار و اینترنت

OpenAI نسل سوم DALL-E را معرفی کرد

مسابقه تولید تصویر هوش مصنوعی در حال داغ شدن است. اخیراً گزارش داده‌ایم که Microsoft Paint ممکن است یک ویژگی مولد هنر مبتنی بر هوش مصنوعی را دریافت کند، در حالی که ادوبی به صورت تجاری هوش مصنوعی مولد Firefly را برای Photoshop، Illustrator و Express منتشر کرده است. امروز OpenAI نسل سوم مولد هنر هوش مصنوعی محبوب خود، DALL-E را معرفی کرد.

نسخه جدید که DALL-E 3 نام دارد، با ارتقاء قابل توجهی برای بهبود ایمنی ارائه می شود و ابزار را در دسترس تر و مشارکتی تر می کند. یک ویژگی کلیدی ادغام DALL-E با عامل مکالمه ChatGPT شرکت OpenAI است. کاربران به‌زودی می‌توانند از ChatGPT برای کمک به ایجاد اعلان‌های متنی برای هدایت تولید تصویر DALL-E به‌جای توسعه درخواست‌های دقیق خود استفاده کنند.

در یک نمایش، محققان OpenAI نشان دادند که چگونه ChatGPT می‌تواند یک پاراگراف طولانی را ایجاد کند که در آن درخواست لوگوی رستوران رامن را توصیف می‌کند، که سپس DALL-E از آن برای تولید چندین طرح مفهومی استفاده کرد. این شرکت بر این باور است که این ویژگی جدید به افراد بیشتری امکان می‌دهد از نسل هنر هوش مصنوعی بهره‌مند شوند، زیرا برای استفاده از DALL-E به مهارت‌های نوشتاری بسیار پیشرفته نیاز ندارند. ادغام با ChatGPT پشتیبانی مهندسی سریع را باز می کند.

علاوه بر این، OpenAI می گوید که به شدت بر روی بهبود ایمنی در DALL-E 3 از طریق مکانیسم هایی مانند طبقه بندی کننده های ورودی آموزش دیده برای جلوگیری از محتوای اعتراض آمیز تمرکز کرده است. این شرکت با تیم های ارزیابی خارجی برای آزمایش استحکام سیستم کار کرد. DALL-E 3 همچنین بر اساس گزارش‌ها در جلوگیری از بازآفرینی آثار دارای حق چاپ یا تصاویر شخصیت‌های عمومی در صورت درخواست بهبود می‌یابد. OpenAI دسترسی DALL-E 3 را در ماه‌های آینده، با مشترکان ChatGPT Plus و Enterprise در ماه اکتبر، عرضه خواهد کرد. این شرکت جدول زمانی برای انتشار کاملاً عمومی ارائه نکرده است.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا