موبایل و تبلت

احتمال کنار گذاشتن AMD RDNA از نسل بعدی تراشه اگزینوس سامسونگ

بر اساس پست اخیر یک منبع معتبر، سامسونگ آماده است تا گرافیک Xclipse را که با AMD توسعه داده شده، جایگزین کند. اما نه هنوز. پردازنده گرافیکی Exynos 2500 همچنان بر اساس معماری RDNA AMD خواهد بود، اگرچه احتمالا آخرین در نوع خود خواهد بود.

پردازنده گرافیکی Xclipse مبتنی بر RDNA با اگزینوس 2200 معرفی شد و حتی به اگزینوس 1480 میان رده سامسونگ راه یافت. این به عنوان یک رقیب جدی Adreno (گرافیک کوالکام) به بازار عرضه شد و از عملکردی استثنایی در بازی‌های رهگیری پرتو استفاده می‌کرد. با این حال، اگر گزارش ها درست باشد، به نظر می رسد که سامسونگ از همکاری AMD خود چندان راضی نیست.

شایعاتی مبنی بر کار سامسونگ بر روی طراحی پردازنده گرافیکی خود در سال گذشته منتشر شد و اکنون منابع معتبری آن را تایید می کنند. در سال 2026، اگزینوس 2600 اولین تراشه اگزینوس با پردازنده گرافیکی داخلی خواهد بود که کاملاً توسط سامسونگ ساخته شده است. گمانه‌زنی‌هایی در مورد کار سامسونگ بر روی طراحی تراشه خودش نیز مطرح شده، اما تا به حال هیچ چیز قابل‌توجهی در دست نیست و احتمالا سال‌ها طول می‌کشد تا سامسونگ بتواند یک هسته های پردازشی خودش را توسعه دهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا